ביקור מלכותי: הנסיך ויליאם יגיע לביקור בארץ בחודש יוני

בסוף חודש יוני יגיע המלך העתידי של בריטניה לתל אביב ולירושלים • אשתו, הדוכסית קייט מידלטון, לא תצטרף אליו, ותישאר באנגליה עם עם שלושת ילדיה, ביניהם התינוק אותו הביאה לאוויר העולם לפני שבועות ספורים

הנסיך ויליאם / צילום: שאטרסטוק
הנסיך ויליאם / צילום: שאטרסטוק

הנשיא יורש העצר, ויליאם, דוכס קיימברידג׳, יגיע לישראל בסוף חודש יוני לביקור היסטורי ראשון מסוגו. מאז הוקמה מדינת ישראל, נמנע בית המלוכה הבריטי מלקיים בישראל ביקורים רשמיים ולמעט מצבים ספורים בהם הגיעו אנשי המלוכה לביקורים שהוגדרו כפרטיים, לא נערך ביקור רשמי במדינה.

מאז סיום המנדט הבריטי שאפו בממלכה לראות פתרון לסכסוך הישראלי-ערבי וביקורי נציגי בית המלוכה מחוץ לגבולות בריטניה הצריכו תמיד את אישור ממשלת בריטניה וכך הדבר לא אירע כל השנים. בנובמבר האחרון ציינו בבריטניה את מלוא 100 שנים להצהרת בלפור ובשורה של טקסים וחגיגות השתתף גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונציג האופוזיציה בישראל, ח״כ יצחק הרצוג. לאחר מכן, ואולי לכבוד ציון 100 שנים להצהרה החשובה, אבן דרך משמעותית בהקמת מדינת ישראל, הודיעה ממשלת בריטניה שהנסיך ויליאם יהיה הראשון מבני המשפחה לבקר כאן בביקור רשמי.

הנסיך ויליאם יתחיל את הביקור בעמאן, ירדן ב-24 ביוני, ביום ב׳ ה-25 ביוני הוא יבקר בעיר ההיסטורית ג׳רש (הנמצאת בין עמאן לאירביד הצפונית). ביום שני בערב הוא יגיע לתל-אביב. ביום שלישי ה-26 ביוני יבקר הנסיך בתל-אביב, ירושלים וביום רביעי ה-27 ביוני, יצא שוב מתל-אביב ויבקר ברמאללה ובירושלים. יום ה׳, ה-28 ביוני, יומו האחרון של ביקורו יוקדש כולו לירושלים.

הבריטים ממעטים לפרסם פרטים על תוכן הביקור ומי הם האישים עמם ייועד הנסיך ויליאם. כמו כן, לא ברור בשלב זה היכן הוא ישהה. יצויין שויליאם יגיע ללא אשתו הדוכסית קייט אשר ילדה את ילדם השלישי לפני מספר שבועות. בית המלוכה הבריטי נמצא אולי בשיאו בימים אלה, אחרי החתונה המוצלחת של הנסיך הארי לשחקנית האמריקאית מייגן מרקל.

לביקור אין משמעות מדינית למעט טיפוח יחסים חמים עם ממשלת בריטניה והעם הבריטי. אך בשל הדרג הרם של האורח, מי שעשוי להיות מלך בריטניה הבא (בין אם אחרי שאביו צ׳ארלס יהיה המלך או תוך דילוג על אביו והכתרת ויליאם) - גם בישראל, במשרד ראש הממשלה, משרד החוץ ובית הנשיא מייחסים לו חשיבות עליונה.