נמשך השיפור בכלכלית ירושלים: הרווח הרבעוני זינק ל-116 מ'

זאת לעומת רווח נקי של 29 מיליון שקל בלבד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד • "האסטרטגיה הסדורה של החברה, הכוללת בין היתר המשך מימוש נכסים בחו"ל, מניבה פירות, ואנו נפעל לאורה גם בהמשך השנה"

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

נמשך השיפור בפעילותה של חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים . החברה דיווחה היום (ה') כי סיימה את הרבעון הראשון של 2018 עם רווח נקי של 116 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 29 מיליון שקל בלבד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

הפער הגבוה בתוצאות נבע מהכנסות (נטו) של 77 מיליון שקל, שרשמה החברה ברבעון הראשון מהפרשי שער חוץ, וזאת לעומת הוצאות (נטו) של 67 מיליון שקל שנרשמו תחת סעיף זה ברבעון המקביל. לדברי כלכלית ירושלים, הסיבה להכנסות אלה ברבעון הראשון הן התחזקות שערי החליפין של האירו והדולר מול השקל, בשיעורים של 4.2% ו-1.4%, בהתאמה. התחזקות זו הובילה לעלייה בערך הלוואות בעלים שהעניקה קבוצת כלכלית ירושלים לחברות בנות בחו"ל.

ירידה ברווח מנכסים בחו"ל

עם זאת, גם בפרמטרים התפעוליים הציגה כלכלית ירושלים שיפור ברבעון הראשון. ה-NOI (רווח גולמי מהשכרת נכסים) מנכסים זהים בישראל גדל ברבעון הראשון ב-0.2% ל-138 מיליון שקל, בעוד ה-NOI הכולל בחו"ל ירד ב-27% ל-35 מיליון שקל בשל מכירת נכסים בגרמניה ובצרפת, וזאת כחלק מאסטרטגיית היציאה מהשקעות בחו"ל.

נוסף על כך, ה-FFO (תזרים תפעולי מפעילות השכרה) של החברה זינק ב-52% ברבעון הראשון ל-81 מיליון שקל, ואילו ה-FFO המיוחס לבעלי המניות טיפס ב-44% ל-60 מיליון שקל. מספרים אלה מחזקים את יכולתה של החברה לעמוד בתחזיותיה המוקדמות ל-2018, שכללו FFO של 278-284 מיליון שקל ו-NOI של 665-675 מיליון שקל.

נכון לסוף מארס, לקבוצת כלכלית ירושלים 655 נכסים מניבים הפזורים בישראל, בשטח כולל של כ-1.7 מיליון מ"ר ובשווי של 8 מיליארד שקל (לא כולל נכסים בהקמה). הנכסים מושכרים לכ-2,900 שוכרים, בחוזים לטווחים שונים, כששיעור התפוסה עומד על 88%. כמו כן, קיימים 10 פרויקטים בשלבי בנייה ותכנון מתקדם, בהיקף של כ-190 אלף מ"ר.

נוסף על כך, לכלכלית ירושלים ולחברות הבנות (מבני תעשיה ודרבן) עוד 38 נכסים מניבים בחו"ל, בשווי של 1.7 מיליארד שקל, מתוכם 18 בצרפת והשאר בפיזור נרחב על פני שמונה מדינות נוספות. כמו כן, החברה מחזיקה בקרקעות באירופה בשווי מוערך של 126 מיליון שקל.

במהלך הרבעון הראשון מימשה הקבוצה נכסים בהיקף של 167 מיליון שקל, בגינם נרשם רווח מצטבר של 29 מיליון שקל. בחודשיים האחרונים השלימה דרבן מכירת נכס נוסף בקנדה תמורת 101 מיליון שקל, בעוד שמבני תעשיה חתמה על הסכם למכירת שני מגרשים לבניית יחידות דיור במרום השרון בתמורה ל-54 מיליון שקל. השלמת העסקה אמורה להניב רווח הון של 22 מיליון שקל.

"האסטרטגיה מניבה פירות"

לדברי דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים, הקבוצה פתחה שנה נוספת של צמיחה ושיפור עקבי בתוצאות, וממשיכה לבצע שיפור משמעותי בנכסים ובשיעורי התפוסה, שיוביל לעלייה בהכנסות וב-NOI. זבידה הוסיף כי "האסטרטגיה הסדורה של החברה, הכוללת בין היתר המשך מימוש נכסים בחו"ל, מניבה פירות, ואנו נפעל לאורה גם בהמשך השנה".

כלכלית ירושלים סיימה את הרבעון הראשון עם הון עצמי של 3.5 מיליארד שקל ועם יחס מינוף חוב ל-CAP (חוב פיננסי בתוספת הון עצמי) של 60.6%, לעומת 63.4% בסוף 2017 ו-71% בסוף 2016. נכון לסוף מארס היו בידי כלכלית ירושלים (סולו) מזומנים בשווי של 420 מיליון שקל, שאמורים לשמש אותה בשנתיים הקרובות בעיקר לפירעון חובות. להערכת החברה, היא תידרש לפרוע בשנתיים הקרובות תשלומי קרן של 342 מיליון שקל ותשלומי ריבית של 101 מיליון שקל, כשהיקף האשראי החדש שיגויס אמור להסתכם ב-50 מיליון שקל בלבד.

בתחילת מאי הפקידה כלכלית ירושלים תוכנית להתנגדויות הציבור, הכוללת הקמת שני מגדלי משרדים ומסחר ושני מגדלי מגורים במתחם הסוללים בתל אביב. להערכת זבידה, קידום ביצועה של התוכנית יביא להגדלת ה-NOI של החברה ולהצפת ערך לבעלי מניותיה.

תוצאות הרבעון של כלכלית ירושלים
 תוצאות הרבעון של כלכלית ירושלים