פייסבוק: לא נפצה כספית את נפגעי קיימברידג' אנליטיקה

"חשוב לזכור שלא נחשפו פרטים על חשבונות בנק, כרטיסי אשראי או מספרי תעודת זהות", סייגה החברה • מידע של 2.7 מיליון משתמשים אירופאיים הועבר ללא הסכמתם לחברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

פייסבוק פרסמה הצהרה שבה השיבה לשאלות של מחוקקים באיחוד האירופי, לאחר שמנכ"ל החברה מארק צוקרברג לא ענה לאותן שאלות במהלך השימוע שנערך לו השבוע בפרלמנט האיחוד האירופי בריסל. לשאלה האם הרשת החברתית תפצה כספית את 2.7 מיליון המשתמשים האירופאים, שהמידע אודותיהם הועבר ללא הסכמתם לחברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה, החברה השיבה בשלילה.

"בבירור הייתה הפרה של אמון בינינו לבין המשתמשים" הודתה הרשת החברתית כפי שכבר עשתה מספר פעמים מאז שנחשפה דליפת המידע. "למרות זאת, חשוב לזכור שלא נחשפו פרטים על חשבונות בנק, כרטיסי אשראי או מספרי תעודת זהות", סייגה החברה והסבירה כי "המידע אליו התאפשרה גישה הוא הפרופיל הציבורי, הלייקים ויום ההולדת של המשתמשים".

פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה כבר מתמודדות עם תביעה ייצוגית שהגיש נגדן תושב מרילנד. התביעה דורשת פיצויים על ניצול הדאטה של משתמשים בארה"ב ללא הסכמתם.

בנוסף, פייסבוק התייחסה להצעה שעלתה בשימוע בפני הפרלמנט, לפיה החברה צריכה לפצל את העסק שלה שמחזיק כרגע גם במסנג'ר ובוואטסאפ. פייסבוק טענה כי האחזקה המשותפת בפלטפורמות מטיבה עם הלקוחות ומאפשרת לה להגן עליהם.