החלפתם סוללה באייפון? אפל תחזיר לכם 50 דולר

אפל תזכה לקוחות בישראל וברחבי העולם שהחליפו סוללה באייפון 6 או בדגמים ישנים יותר בשנת 2017 בשל פרשת האטת הסוללות

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

אפל תזכה ב-50 דולר לקוחות שהחליפו סוללה באייפון 6 או בדגמים ישנים יותר בשנת 2017. זהו צעד נוסף בשורת הצעדים שאפל עושה בניסיון לפייס את לקוחותיה מאז שהודתה בכך שהיא פוגעת במכוון בביצועי סוללות ישנות באמצעות הורדת עדכונים למכשיר.

גם לקוחות בישראל יקבלו את הזיכוי. באיידיגיטל הסבירו ל"גלובס" כי לקוחות המחזיקים ברשותם בדגמי אייפון 6 ומעלה ואשר הוחלפה להם סוללה מקורית במהלך שנת 2017 על ידי נותן שירות מוסמך של חברת אפל, יקבלו בימים הקרובים (בטווח שמהיום ועד ל-27 ביולי) הודעה במייל ובה הפרטים על אופן קבלת הזיכוי. גם הלקוחות הישראלים יקבלו זיכוי בגובה של 50 דולר בגין עלות התיקון עבורו שילמו. באיידיגיטל מדגישים כי ההתקשרות כמו גם הזיכוי עצמו יתבצעו ישירות מול אפל.

ההחזר החדש יוריד את המחיר ששולם על הסוללה מ-79 דולר, ל-29 דולר, המחיר המוזל שאפל מציעה כעת לסוללות חדשות. אפל אמרה כי היא תיצור קשר עם לקוחות שביצעו רכישה של סוללה בשנה שעברה בחודשיים הקרובים, ותספק להם הנחיות על אופן קבלת הזיכוי. החברה אמרה שתעביר את הכסף באופן אלקטרוני, או תזכה את כרטיס האשראי בו השתמש הלקוח כדי לרכוש את הסוללה.

אפל הודתה בדצמבר בהאטת הסוללות, וטענה שמטרת הצעד היא למנוע מהמכשירים לבצע כיבוי ספונטני בשל סוללות חלשות מדי. מאז הוגשו נגד אפל עשרות תביעות שהאשימו אותה בכך שמטרת הצעד היא לגרום לאנשים לקנות מכשירים חדשים. החברה הוציאה לאחרונה עדכון שיאפשר לבטל את האטת הסוללות ולעקוב אחרי איכות הסוללה של המכשיר. לאחרונה נחשף בתחקיר של ה-BBC שאפל מנסה לחייב לקוחות בתיקונים נוספים כשהם מגיעים להחליף סוללה בלבד ב-29 דולר.

בנוסף לתלונות על הסדר הסוללות המוזלות, בחודשים האחרונים מספר הולך ועולה של משתמשי אייפון X התלוננו בפורומים ברשת החברתית רדיט על עדשות מצלמה שנסדקות בקלות במכשיר היוקרתי. המשתמשים אומרים כי מעולם לא הפילו את המכשיר שלהם, והמצלמה נסדקה למרות זאת. בנוסף, הם התלוננו על כך שלמרות תעודת האחריות על המכשירים, אפל מסרבת לתקן את המכשיר בחינם וגובה מחיר על התיקון. אחד המגיבים כתב כי החברה ביקשה לחייב אותו ב-550 דולר תמורת תיקון העדשה הסדוקה.