ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק אוצר החייל

הרקע לסכסוך הוא כוונת ההנהלה למזק את בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי מבלי למסור פרטים על המיזוג

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד וראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, עו"ד מנחם מליק, הודיעו הערב (ד') למנכ"ל בנק אוצר החייל, יעקב מלכין, על הכרזת סכסוך עבודה בבנק.

הרקע לסכסוך, שיחול על כ-700 עובדי הבנק, נעוץ בכוונת ההנהלה למזג את בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי, תוך הימנעות ממסירת פרטים על תכניותיה למיזוג ובלימת האפשרות של העובדים להגן, לדברי ההסתדרות, על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי. לטענת ההסתדרות, ההנהלה נמנעה ממסירת פרטים על תכניותיה, ואף מסרה מידע לא אמין ומטעה לנציגות העובדים, באמצעות מנכ"לית בנק הבינלאומי ומנהלי המו"מ מטעם הבנק.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מסר כי: "אחרי חודשים של מו"מ, במסגרתו נציגי ההנהלה הבהירו באופן חד משמעי כי שינוי הבעלות לא עומד על הפרק, אנו רואים שהייתה כאן הסתרת מידע והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה. למהלך שמתכננת ההנהלה השלכות מרחיקות לכת על זכויות העובדים ואנו לא נעמוד מנגד בשעה שזה קורה".

זהו סכסוך העבודה השני שהוכרז בשבוע האחרון בקבוצת הבינלאומי, לאחר שביום רביעי שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה גם בחברת מתף, שאחראית לתפעול כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי, בהם: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, יו-בנק ופאג"י. כזכור, הסכסוך במתף נעוץ, בין היתר, בסחבת שנוקטת ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובקליטת עובדים שלא בהעסקה ישירה.