ווינטק משקיעה 5 מ' ד' במיזם משותף עם רייזור לאבס

החברה הסינית תפתח ביחד עם רייזור הישראלית מיזם לשילוב טכנולוגיית בינה מלאכותית בעמדות התשלום האוטונומיות שהיא מפתחת • וינטק נבחרה על ידי עליבאבא לייצר לה 30,000 עמדות מכירה בשנה

הסכם השקעה / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הסכם השקעה / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת עמדות המכירה WINTEC (וינטק) הסינית תשקיע כ-5 מיליון דולר במיזם משותף עם חברת רייזור לאבס הישראלית. ההשקעה מגיעה אחרי שוינטק נבחרה על ידי ענקית הקמעונאות עליבאבא (עלי אקספרס) לייצר עבורה עמדות SCO (עמדות עצמאיות לתשלום) במסגרת שירות ה-Alipay. בכדי לעמוד בתנאי העסקה, מיוצרים מידי חודש מעל 1,000 עמדות לעמוד באתגר של יצור של 30,000 יחידות בשנה. לטובת הפרויקט חכרה וינטק שלושה מפעלים בסין.

בביקור שנערך השבוע בישראל על ידי סגן נשיא וינטק, לאנס יין ומנהל השיווק הבינלאומי מייקל זאנג כאורחיה של דבורה לאה שקולניק מצ'יינה ישראל, החברה החליטה להשקיע בתחום ה-AI לעולם הקמעונאות באמצעות מיזם משותף עם חברת לייזור לאבס. מדובר בהשקעה ראשונה של וינטק בטכנולוגיה ישראלית: המיזם כולל הקמה של חברה משותפת, שבה ווינטק משקיעה 5 מיליון דולר. מבנה ההשקעה בעסקה מעניק לחברה הסינית 60% בעלות בחברה המשותפת שתשווק את הפתרונות בישראל ובאירופה. רייזור תחזיק ב-40% והיא תספק את הידע.

הפרויקט של עלי אקספרס, שבו זכתה וינטק הסינית, כולל הצבת עמדות עצמאיות ברשתות ובחנויות קמעונאיות ברחבי סין. באמצעות אותן עמדות הלקוחות יוכלו להירשם (כולל במערכת של זיהוי פנים) ולשלם עבור מוצרים שרכשו דרך הממשק של עלי אקספרס (שיעביר את התגמול לקמעונאי בניכוי עמלה).

השילוב של רייזור לאבס יבוא לידי ביטוי בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברה המאפשרת ניתוח וידאו באמצעות כוח מחשוב. במסגרת המיזם המשותף תפתח החברה קופת תשלום אוטונומית שתזהה את המוצרים ללא מגע יד אדם ותנפיק חשבון בהתאמה. הפתרון יוטמע בתחילה בעמדות המכירה של וינטק בסין ואחר כך הוא מתוכנן לפריסה ברחבי העולם.

מנכ"ל רייזור לאבס רז רודיטי והשותפים ברייזור מיכאל זולוטוב ועידו רוזנברג מסרו כי הם רואים בשיתוף עם וינטק מנוף חשוב להטמעת פתרון ניתוח הווידאו בשוק הקמעונאות. "הפתרונות יבחנו יחד על לקוחות קיימים של WINTEC הסינית בשוק הישראלי ברשתות הגדולות ולאחר מכן יוטמעו בסין בפרויקטים קיימים וכן במתחמי קמעונאות גדולים". לוינטק פריסה בישראל ברשתות שונות, בהן סופר-פארם, גולף, קרביץ, יינות ביתן.