ההכנסות של אלוני חץ ברבעון הראשון ירדו, אך הרווח עלה

ההכנסות חברת ההשקעות ירדו ברבעון ב-2.2% ל-344 מיליון שקל, אך הרווח עלה ב-1.4% והסתכם ב-144 מיליון שקל

מנכ"ל אלוני חץ, נתן חץ / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל אלוני חץ, נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, הנמצאת בשליטת המנכ"ל נתן חץ ודודי ורטהיים, רשמה ירידה של 2.2% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2018, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו בכ-344 מיליון שקל - כך עולה מהדוחות שפרסמה היום (ד') החברה.

התזרים הנקי מפעילות (FFO) גדל בכ-13% והגיע ברבעון לכ-109 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה גידול של 1.4% ברווח הנקי שהגיע לכ-144 מיליון שקל ברבעון. ההון העצמי של החברה עמד בסוף מארס על כ-5.5 מיליארד שקל.

במהלך הרבעון הראשון הושלמה העסקה להקמת חברת הנדל"ן החדשה (BE) בשותפות עם הנהלת קרנות ברוקטון, איתה פועלת אלוני חץ בשוק הבריטי בשנים האחרונות. החברה תעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי בבריטניה, תוך התמקדות באזור לונדון.

אלוני חץ התחייבה להשקיע בהון של BE כ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.7 מיליארד שקל), מתוכם הושלמה השקעה בסך של 43 מיליון ליש"ט במהלך חודש מארס השנה. בכוונת BE להתחיל בביצוע השקעות ברבעון האחרון של 2018.

מלבד הפעילות בבריטניה פועלת אלוני חץ בתחום הנדל"ן המניב בישראל באמצעות החברה-הבת אמות, בארה"ב היא פועלת בוושינגטון באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr), ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ אלוני חץ פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה-הבת אנרג'יקס.

מניית אלוני חץ  נסחרת היום בירידה בבורסה. שווי השוק של החברה הגיע ל-5.6 מיליארד שקל לאחר ירידה של כ-10% במניה בחצי השנה האחרונה.

נתן חץ ציין עם פרסום התוצאות כי "Carr ממשיכה להתקדם בהתאם לתוכניות הפיתוח שלה באמצעות השבחת נכסים קיימים, ובעיקר באמצעות קידום הייזום של 6 פרויקטים בפיתוח שבבעלותה בהיקף השקעה כולל של 1.6 מיליארד דולר, מתוכם 3 פרויקטים בשלבי בנייה. החברה צופה כי לאחר שיושלמו הפרוייקטים במהלך השנים 2020 - 2023 ההכנסה התפעולית הנקייה מהם תסתכם ביותר מ-110 מיליון דולר, המהווה הכפלה של ה-NOI הקיים".