אל-על: פתיחת הקו החדש לסן פרנסיסקו תידחה בכחצי שנה

עפ"י הודעת החברה, הקו יחל לפעול בחודש מאי 2019 • ההחלטה נובעת מהאצת תהליך הוצאתם משירות של מטוסים ישנים • החברה תטפל בכל הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לתקופת הדחייה

סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

פחות מחצי שנה אחרי שאל-על הכריזה על פתיחת קו טיסות לסן פרנסיסקו, החברה מודיעה כי היא דוחה את השקת הקו בחצי שנה מהמועד המתוכנן, כלומר לחודש מאי 2019.

אל-על מנמקת את החלטתה בהאצת תהליך הוצאתם משירות של מטוסים ישנים, לרבות מטוס 767 אשר נפגע בהתנגשות קרקעית שארעה בנתב"ג לפני כחודשיים. יצוין כי המטוס הזה הוצא משירות מוקדם מהמתוכנן.

אחרי עסקת ההצטיידות במטוסי הדרימליינר תכננה אל-על להוציא בהדרגה את צי המטוסים הישנים שהיא מחזיקה. המטוסים הישנים (767 ו-747) לא רק שמספקים חוויה אחרת לנוסעים, אלא שעלותם עבור החברה גבוה הן בהיבט צריכת הדלק ביחס למטוסי הדריליינר והן בהיבט התחזוקה בתדירות גבוהה יותר מהדגמים החדישים.

החברה צפויה להצטייד ב-16 מטוסי דרימליינר, 9 מהם במסגרת חכירה. עד כה התקבלו 4 מטוסי דרימליינר, כשהמטוס החמישי צפוי להגיע בחודש הבא.

גם הקו לסן פרנסיסקו, המתוכנן לפעול בתדירות של 3 טיסות שבועיות, יופעל במטוס דרימליינר. שינוי הקצאת המטוסים בצי של אל-על מוביל גם להחלפה של מטוסי 767 בחלק מהקווים במטוסי 777, כך בין היתר בקו ליוהנסבורג, כפי שאפשר לראות באתר אל-על. צי המטוסים של אל-על מונה כיום כ-43 מטוסים.

ומי החברה שתהנה מהמהלך? המשמעות של דחיית הפעלת הקו הישיר מתל-אביב לסן פרנסיסקו היא שלפחות בטווח של השנה הקרובה, יונייטד איירליינס תמשיך להיות החברה היחידה שמפעילה טיסות ישירות בקו. בחודש מארס האחרון הודיעה החברה על הוספת 2,000 מושבים בשבוע בקו הזה (לאור החלפת המטוס שישמש בקו), וזאת למשך תקופת הקיץ.

אל-על מדגישה כי לנוסעים שכבר הזמינו כרטיס טיסה יימצא פתרון בדמות טיסה חלופית או החזר כספי.