דוחות מנועי בית שמש: גידול של 27% בהכנסות הרבעוניות

בידי החברה הזמנות צפויות ל-14 השנים הבאות בסך 1.17 מיליארד דולר • תקים בשטחה מרכז הכשרה בשיתוף עם עם משרד העבודה והכלכלה

ישי דוידי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי / צלם: איל יצהר

נמשכת הצמיחה בפעילותה של חברת מנועי בית שמש. החברה, שבשליטת קרן פימי, דיווחה היום (ד') כי סיימה את הרבעון הראשון של 2018 עם הכנסות של 24.8 מיליון דולר, המשקפות גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, ברשותה הזמנות ל-14 השנים הבאות בסך 1.17 מיליארד דולר, וזאת בהתבסס על הסכמי מסגרת ארוכי טווח עם לקוחותיה. הזמנות צפויות אלה מעידות על פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של מנועי בית שמש בשנים הקרובות.

מנועי בית שמש  נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 640 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-8% מערכה מתחילת 2018. עם זאת, במבט רחב יותר מציגה המניה תשואה מתואמת דיבידנדים של 180% בשלוש השנים האחרונות.

קרן פימי בניהולו של ישי דוידי נכנסה להשקעה במנועי בית שמש ביולי 2016. מאז השקיעה בחברה סכום כולל של 54 מיליון דולר, והיא מחזיקה כיום ב-45% ממניותיה בשווי של 273 מיליון שקל (76 מיליון דולר).

מנועי בית שמש עוסקת בתחום המנועים למטוסים תחת שני מגזרי פעילות שונים: ייצור חלקים למנועי סילון ובהם יציקות מדויקות של חלקי מתכת. מדובר בחלקים היותר מסובכים שקיימים במנועי המטוסים, וכיום מעט מאוד חברות בעולם יודעות לייצרם; המגזר השני הוא מגזר מנועים, שכולל שיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ומנועי סילון. החברה פונה הן לשוק התעופה האזרחי והן לצבאי, אולם מרבית מכירותיה כיום הן לשוק האזרחי.

עיקר הגידול במכירות הרבעון הראשון נבע מצמיחה של 95% בהכנסות מגזר המנועים ל-8.5 מיליון דולר, וזאת בזכות מכירת מנועים שלמים והגדלת ההכנסות מפעילות שיפוץ ותחזוקה. הרווח התפעולי במגזר זה צמח ב-133% ל-1.9 מיליון דולר, הודות לעלייה בהיקף המכירות.

במגזר ייצור החלקים נרשם גידול של כ-9% בהכנסות ל-16.8 מיליון דולר. עם זאת, הרווח התפעולי ירד ברבעון ב-16%, ל-0.9 מיליון דולר, וזאת בשל התחזקות השקל מול הדולר ושינוי בהרכב המוצרים הנמכרים.

לאחר התאמות בין מגזריות הסתכם הרווח התפעולי ב-2.8 מיליון דולר, ושיקף צמיחה של 51% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל בשיעור מתון יותר של 13% ל-2.1 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה רשמה הוצאות מס של 346 אלף דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל נרשמו דווקא הכנסות מס של 131 אלף דולר שהגדילו את הרווח הנקי.

מנועי בית שמש עוד רבעון של צמיחה בפעילות
 מנועי בית שמש עוד רבעון של צמיחה בפעילות

קלטה עובדים וגייסה הון

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, ציין כי החברה הגדילה בשנה האחרונה את מצבת העובדים ביותר מ-80 משרות, ואף ביססה בתחילת 2018 את איתנותה הפיננסית באמצעות גיוס הון של 44 מיליון דולר. לאחר הגיוס הסתכמה קופת המזומנים בסוף מארס ב-43.1 מיליון דולר, כשהאשראי הבנקאי עומד על 3.4 מיליון דולר בלבד. כך שההון העצמי הסתכם בסוף מארס ב-107.5 מיליון דולר והיווה 72% מסך המאזן.

דרורי הוסיף כי גיוס ההון והעובדים מהווים בסיס להמשך הצמיחה, ומאפשרים להתקדם בהתאם לתוכנית האסטרטגית וליישם את הסכמי המסגרת עם הלקוחות, עליהם דיווחה החברה בעבר. בין אלה - סיכום על הרחבה נוספת של כ-35 מיליון דולר להסכם מסגרת ארוך טווח עם ענקית המנועים הגרמנית MTU.

עוד הדגיש המנכ"ל כי מנועי בית שמש משתפת כיום פעולה עם משרד העבודה והכלכלה בהקמת מרכז הכשרה בשטח החברה. "המרכז צפוי להכשיר עשרות עובדים בשנה למקצועות תעופתיים. אנו נמשיך לדבוק בפיתוח הפעילות העסקית, תוך גידול בהכנסות שיתרמו להשאת ערך לבעלי המניות", מסר דרורי.