אמה של "המאדאם של תל-אביב" חתמה על הסדר טיעון

לאחר הליך גישור פלילי, הגיעו המדינה וחלי סלע - אמה של נלי חדד הנאשמת בניהול בתי בושת - להסדר טיעון • לפיו כתב האישום יתוקן, סלע תודה בעובדות, ועניינה יסתיים באי-הרשעה והתחייבות

השופט בני שגיא / צילום: תמר מצפי
השופט בני שגיא / צילום: תמר מצפי

בתום הליך גישור פלילי הגיעה המדינה להסדר טיעון בעניינה של חלי סלע, אמה של נלי חדד המכונה גם "המאדאם של תל-אביב".

חדד בת ה-41 הואשמה ביולי אשתקד בניהול שני בתי בושת באזור רחוב המסגר בתל-אביב: האחד ברחוב יצחק שדה 36, שנחשב לבית הבושת הגדול בעיר; והשני, קטן יותר, ברחוב טברסקי 4 הסמוך; כאשר המשטרה עצרה אותה וחילטה לה רכוש רב.

מספר חודשים לאחר מכן נעצרה אמה של חדד, חלי סלע, אשר הואשמה גם היא באותו כתב אישום שהוגש נגד בתה, בין השאר על כך שהלבינה עבור בתה חלק מההון שצברה מעסקי המין שהפעילה לכאורה.

לאחר קיום הליך גישור כאמור הגיעה המדינה להסדר טיעון, לפיו כתב האישום יתוקן, סלע תודה בעובדות, ועניינה יסתיים באי-הרשעה והתחייבות בהתאם לסעיף 72(ב).

במסגרת הסדר הטיעון הוסכם בין המדינה לסלע, שיוצגה בהליך על-ידי עו"ד עינת בן משה, כי העיקול שהוטל על הדירה ברחוב ביאליק 134 ברמת-גן יוסר. בהקשר זה יובהר כי קיים עיקול נוסף על הדירה, אזרחי מטבעו, שהוטל על-ידי רשויות המס, בעניינו טענה המדינה כי אין ביכולתה לכפות את הסרתו, אך היא תמליץ עליו.

במסגרת כתב האישום המתוקן ציינה המדינה כי בין השנים 2013-2015 הטמיעה חדד בחשבון הבנק של אמה כספים במזומן בסכום כולל של כ-200,000 שקל. לפי כתב האישום, סלע העמידה את חשבון הבנק שלה לרשותה של חדד, תוך שהיא יודעת כי העמדת החשבון לטובת בתה עלול לשמש במישרין או בעקיפין לביצוע פשע או להקלה על ביצועו של הפשע.

על מעשים אלה האשימה המדינה את סלע במתן אמצעים לביצוע פשע, עבירה לפי חוק העונשין.

בית המשפט השלום בתל-אביב (השופט בני שגיא) החליט לכבד את ההסדר, תוך שהוא קובע "כי הנאשמת ביצעה את שתואר בכתב האישום המתוקן, דהיינו - העמידה לרשות בתה את חשבון הבנק שלה", בו לימים בוצעו כאמור פעולות שונות העולות לשיטת המדינה, לכדי עבירות פליליות שבוצעו על-ידי חדד.

בהתאם נמחק מכתב האישום סעיף האישום החמור ביותר שבו הואשמה סלע, הנוגע להלבנת הון אסורה. בית המשפט אישר את אי-הרשעתה של סלע, תוך שהוא מורה עליה לחתום על התחייבות בסך 5,000 שקל ולהימנע במשך שנה מביצוע עבירה בה הודתה.

בנוסף אישר בית המשפט את הסרת העיקול שהוטל בהליכים הפליליים על הדירה ברחוב ביאליק 134 ברמת-גן.

בכל הנוגע לנושא החילוט, מדובר בהפסד נוסף למדינה במאבקה מול חדד. זאת, לאחר שבשלב מוקדם יותר של ההליך הורה בית המשפט להחזיר לחדד וסלע רכוש שחולט להן, ובכלל זה דירה נוספת שבבעלות סלע, ג'יפ יוקרתי וכן סכומי כסף שונים. כעת כאמור, שוחררה דירה נוספת נוספת בבעלותה של סלע.