דיוויד פרידמן קיבל תמונה של בית המקדש ה-3 על הר הבית

השגריר האמריקאי בישראל קיבל את התמונה מארגון 'אחיה' במהלך סיור בבני-ברק • פרידמן מיהר להתנצל: ״השגריר פרידמן לא היה מודע לתמונה שהוגשה לו, כאשר הוא צולם. השגריר התאכזב מכך שיש מי שמנצלים את הביקור שלו בבני-ברק כדי ליצור מחלוקת"

השגריר דיוויד פרידמן עם התמונה / צילום: ישראל כהן, כיכר השבת
השגריר דיוויד פרידמן עם התמונה / צילום: ישראל כהן, כיכר השבת

השגריר האמריקאי בישראל, דיוויד פרידמן, קיבל היום (ג') במתנה תמונת ירושלים ובתוכה איור של בית המקדש השלישי, ניצב במקום בו עומד כיום מסגד אל-אקצא. בשל רגישות העניין, גם בקרב מוסלמים וגם בקרב יהודים מיהר השגריר פרידמן לפרסם תגובה לפיה הוא לא שם לב לתוכן התמונה.

"השגריר פרידמן לא היה מודע לתמונה שהוגשה לו, כאשר הוא צולם. השגריר התאכזב מכך שיש מי שמנצלים את הביקור שלו בבני-ברק כדי ליצור מחלוקת. מדיניות ארה"ב הנה ברורה לחלוטין: אנחנו תומכים בשמירת הסטטוס קוו על הר הבית", נאמר בלשון ההודעה ששיגר דובר השגרירות לכלי התקשורת. מי שפרסם את תמונת השגריר מקבל את המתנה הוא כתב כיכר השבת, ישראל כהן. 

השגריר דיוויד פרידמן עם התמונה / צילום: ישראל כהן, כיכר השבת
 השגריר דיוויד פרידמן עם התמונה / צילום: ישראל כהן, כיכר השבת

הארגון שהעניק את המתנה לשגריר, ארגון "אחיה" (לסיוע לילדים עם קשיי למידה) מיהר לפרסם התנצלות בפני השגריר על המבוכה שנגרמה לו: "איש צוות מטעם ארגון אחיה הגיש תמונה לשגריר שלא על דעת אחיה, השגרירות והשגריר. ברצוננו להודות לשגריר מר דוד פרידמן ואנשי הצוות בשגרירות על המקצועיות והאדיבות שהקרינו בביקור באחיה כדי להאיר את עבודה החשובה שמשנה חיים שאנו עושים".

לפני שבוע פרסמנו בגלובס שנושא בית המקדש השלישי חודר למיינסטרים של הפוליטיקה. במסגרת האירועים החגיגיים לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, הציגו חלק מן החוגגים את המהלך של הנשיא טראמפ כשלב ראשון בדרך להקמת בית המקדש השלישי. הדבר נאמר באירוע ה-Orthodox Union על ידי נשיא הארגון, משה ביין כאשר מולו יושבים ומקשיבים שר האוצר האמריקאי סטיבן מונצ׳ן, השליח המיוחד ג׳ייסון גרינבלט והשגריר האמריקאי. גם מחוץ לאירוע דיברו על כך פעילים ונוכחים.