Lending Express הישראלית השלימה גיוס של 2.7 מיליון דולר

הגיוס הובל ע"י iAngels ו-Entrée Capital • החברה, שמפעילה זירת מסחר דיגיטלית להלוואות לעסקים, כבר עוסקת באיתור שותפים לסבב הגיוס הבא

זירת המסחר של לנדינג אקספרס
זירת המסחר של לנדינג אקספרס

חברת הפינטק הישראלית Lending Express, בעלת זירת מסחר דיגיטלית להלוואות לעסקים, הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר. סבב הגיוס הובל על ידי iAngels ,Entrée Capital ומשקיעים נוספים. מנכ"ל החברה עדן עמירב מסר בשיחה עם גלובס כי החברה כבר עוסקת באיתור שותפים לסבב הגיוס הבא, ובוחנת הצעות מחברות פיננסיות מרכזיות בשוק האמריקני.

זירת המסחר של לנדינג אקספרס מאתרת הלוואות עבור עסקים קטנים ובינוניים בתהליך דיגיטלי המאפשר לקבל הלוואה בתוך פחות מ-24 שעות. בבסיס הטכנולוגיה שפיתחה החברה נמצאים שני אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שמזהים את מאפייני העסק, חוזים מהם סיכוייו לקבל הלוואה ומתאימים לו את הגוף הפיננסי, שבאמצעותו קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לקבלת המימון.

עמירב אומר כי יותר מ-55 אלף לקוחות רשומים בפלטפורמה. לדבריו שיעור ההצלחה בקבלת הלוואות באמצעות המערכת מגיע ל-15%, גבוה משמעותי מהשיעור של 3% המוכר בשווקים המסורתיים. המערכת ממוקדת בעסקים קטנים ובינוניים, עם היקף הלוואה ממוצעת של 27 אלף דולר. מדובר בשוק אטרקטיבי במיוחד עבור מלווים גדולים ומוסדיים שמתקשים להגיע לקהל היעד של העסקים הקטנים. לנדינג אקספרס פועלת בשיתוף פעולה עם יותר מ-25 מלווים וחברות פינטק, בהן LendingClub, Ondeck, Fundbox, BlueVine.

לנדינג אקספרס החלה את פעילותה בשוק האוסטרלי ובתוך זמן קצר הפכה לגורם מרכזי בשוק. לאחרונה הרחיבה את פעילותה לשוק האמריקאי, בה שמסתמן כמהלך צמיחה מהירה. היקף ההלוואות שגוייסו באמצעות החברה מגיע עד כה ליותר מ-40 מיליון דולר, והחברה מעריכה כי תשלש את הפעילות שלה בארצות הברית ברבעון השני של 2018.

לנדינג אקספרס הוקמה על ידי ארבעה ישראלים: המנכ"ל עדן עמירב, לשעבר מייסד ומנכ"ל מייפל, שנרכשה על ידי WEB3, ועירי עמירב, אמיר לייטרסדורף וגיא ציפורי, מייסדי החברות StreamRail שנרכשה על ידי ironSource ו-Visionize שנרכשה על ידי AVG. לחברה משרדים בסן פרנסיסקו ותל-אביב.

אייל ליפשיץ, מנכ"ל חברת Bluevine המספקת אשראי לעסקים שאינם מצליחים לקבל אשראי מבנקים, מסר כי "השירות אשר מציעה Lending Express הוא יעיל ושימושי. מטרת שתי החברות משותפת; שתיהן נועדו לספק לעסקים קטנים גישה למימון שלו הן זקוקות באופן מהיר ופשוט. Lending Express מסייעת לנו בכך שהחברה דואגת להתאים לנו, כגוף מלווה, את העסק התואם ביותר לדרישותינו ומספקת את כל הנתונים הדרושים לנו לצורך מתן ההלוואה".

מור אסיה, ממייסדות iAngels מסרה כי "אנו גאים להוביל את סבב הגיוס הראשון של Lending Express, לאחר שהפכו להיות האלטרנטיבה הדיגיטלית המובילה לבנקאות המסורתית באוסטרליה תוך חודשים ספורים. כאשר בוחנים את האלטרנטיבות, ברור כי גישה חדשנית זו היא העתיד".