זהו יצחק שרם, שנעצר לאחרונה, יחד עם בכירים נוספים מחברת שורט טרייד. החשד: הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות בניירות ערך, רישום כוזב ועבירות נוספות. איך הגיע שרם, מי שהיה אחד האנשים החזקים בשוק ההון, מנכ"ל כלל לשעבר ובעלים של קבוצת השקעות, להסתבכות בפלילים?

"המהנדס הפיננסי" - כך כינו את שרם בתחילת שנות ה-90. את טביעת אצבעו ניתן היה לזהות כמעט בכל עסקה פיננסית מורכבת בשוק התל-אביבי. שרם ידע לזהות הזדמנויות ולרוב גם לצאת מהן בזמן, נחשב לברוקר האולטימטיבי ומודל חיקוי עבור פיננסיירים צעירים.

אולם מאז הוא הסתבך בסדרה של כישלונות עסקיים שהסבה לא מעט הפסדים לציבור שהשקיע בו, בזמן שהוא עצמו נטל הביתה משכורות מנופחות. השיא היה בהתרסקות של קבוצת שרם-פודים בבעלותו בשלהי העשור הקודם, כשחברות הקבוצה דיממו הפסדים של מאות מיליוני שקלים. מאז הוריד שרם פרופיל ומיקד את עיקר פעילותו ברכישת "שלדים בורסאיים".

אלא שהמעצר הנוכחי שוב העלה את שרם לכותרות. לדברי המשטרה, שורט טרייד פגעה בעשרות אנשים תמימים שאיבדו עשרות אלפי שקלים. לפי דוח המפרקים הזמניים, מנהלי שורט טרייד סיפקו מצג-שווא לקבוצת משקיעים בנוגע למניות קנאביס שלא ניתן לסחור בהן. את קבוצת המשקיעים הזו הוביל יצחק שרם, שנחקר ושוחרר בתנאים מגבילים.

בינתיים, עם קשר ככל הנראה, הודיע שרם כי הוא יוצא לחופשה מתפקידו בחברת ננו דיימנשן, חברה לפיתוח וייצור מדפסות תלת-ממד, בה שימש כיו"ר משותף.

בנוגע למניות הקנאביס, עורכת דינו של שרם מסרה בתגובה: "שמו שורבב לפרשה למרות שהוא עצמו נפל בה קורבן".