עדיקה מסכמת רבעון עם קפיצה של 64% בהכנסות

חברת האופנה שבשליטת גולף רשמה ברבעון הראשון של השנה קפיצה של 64% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, ואלה הסתכמו בכ-22 מיליון שקל

דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה / צילום: עדיקה

חברת האופנה המקוונת עדיקה, שהצטרפה למועדון החברות הציבוריות לפני כחודשיים, הציגה אתמול (ב') תוצאות מרשימות לרבעון הראשון של 2018, הבולטות במיוחד על רקע המצוקה של חלק מרשתות האופנה הפעילות בארץ.

עדיקה רשמה ברבעון הראשון של השנה קפיצה של 64% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, ואלה הסתכמו בכ-22 מיליון שקל. לצד המשך הגידול במכירות באינטרנט הפעילה עדיקה במהלך הרבעון שתי חנויות - בדיזנגוף סנטר ובקריות - מהלך שתרם לגידול במכירות (לאחרונה פתחה החברה חנות נוספת בקניון הזהב בראשון-לציון).

מהדוחות עולה כי מספר הלקוחות הפעילים באתר עמד במהלך הרבעון על כ-51,000, עלייה של 38% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד היקף הקנייה הממוצע הצטמק בכ-17% לרמה של כ-199 שקל (ממוצע של 2.6 פריטים בסל קנייה ממוצע).

הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-61% ועמד על כ-11.8 מיליון שקל, ובשורה התפעולית הציגה עדיקה מעבר לרווח של כ-1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות נמשכות הסתכם בכ-1.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

תוצאות עדיקה
 תוצאות עדיקה

כאמור, עדיקה נכנסה לבורסה באמצע חודש מארס, לאחר שהשלימה הנפקת מניות והצעת מכר בהיקף כולל של כ-48 מיליון שקל (כ-25 מיליון שקל לתוך החברה). לקראת ההנפקה מכרה עדיקה לידי בעלת השליטה בחברה, קבוצת גולף , את אתרי המסחר של גולף, מהלך שהניב לה רווח חד-פעמי של כ-7.3 מיליון שקל והקפיץ את הרווח הנקי לכ-8.4 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של כ-2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בעקבות ההנפקה והמעבר לרווח עמד הונה העצמי של עדיקה בסוף מארס על כ-35 מיליון שקל, לעומת גירעון בהון של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. 

עוד עולה מהדוחות כי מספר הפריטים שמכרה החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-364 אלף, קפיצה של 78% לעומת הרבעון המקביל.

מניית עדיקה  הגיבה לתוצאות בעלייה של 3% אתמול. שוויה של החברה בבורסה עומד על 162 מיליון שקל לאחר ירידה מצטברת של מספר אחוזים בודדים מאז ההנפקה.

דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד עדיקה, ציין עם פרסום הדוחות כי העובדה שעדיקה ממשיכה להשתפר על רקע הקשיים שחווה שוק הריטייל, מצביעה על קריאה נכונה באשר לכיוון הליכתו של השוק - האינטרנט. עדיקה אף השכילה למצוא את הסינרגיה בין האון-ליין והאוף-ליין".

*** גילוי מלא: ניר אינגביר, סמנכ"ל דיגיטל וחדשנות ב"גלובס", הוא חבר דירקטוריון עדיקה