מלחמת הסחר נמנעה: טראמפ לא יטיל מכסים על מוצרים מסין

עפ"י הדיווחים, טראמפ שינה דעתו בנוגע להטלת מכסים בסכומים בסך מיליארדי דולרים בשל חששות בבית הלבן כי מהלך כזה יסכל את השיחות המתגבשות בין טראמפ לקים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ נסוג מכוונתו להטיל מכסים על מוצרים מסין, כך דיווח הבוקר (ג') אתר בלומברג. על פי הדיווחים, טראמפ שינה דעתו בנוגע להטלת מכסים בסכומים בסך מיליארדי דולרים בשל חששות בבית הלבן ממלחמת סחר קרבה, וכן כי מהלך כזה עשוי לסכל את השיחות המתגבשות בין טראמפ לקים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית.

טראמפ נכנע בסופו של דבר גם ללחצי החקלאים הרפובליקנים, אשר הפעילו לחצים כבדים על הבית הלבן במטרה לפתור את חילוקי הדעות עם ממשלת סין, בשל העובדה שהנפגעים העיקריים מההיטלים שאיימה סין להטיל יהיו הם ומוצריהם.

כזכור, מוקדם יותר השנה הודיע נשיא ארה"ב כי החליט להטיל מכסים של 25% על הפלדה ו-10% על האלומיניום. העולם כולו נסחף בחששות מהיגררות למלחמת סחר, והתגובה מהמזרח לא איחרה להגיע: בחודש אפריל הודיעה סין על הטלת מכסים בשיעור של 25% על למעלה מ-100 מוצרים אמריקאים, ובהם פולי סויה, כלי רכב וכימיקלים, בהיקף של 50 מיליארד דולר. התגובה הסינית באה מיד לאחר שהבית הלבן פרסם את רשימת המוצרים והתעשיות שיוטלו עליהם מכסים בארה"ב. בין המוצרים שהבית הלבן הטיל עליהם מכס: תרופות, תעופה, שבבים והיי-טק.

בהודעה שפרסם משרד הסחר הסיני באפריל נכתב כי סין קוראת לארה"ב לחזור בה מהטלת המכסים על המוצרים הסיניים. יש לציין כי עד כה הוטלו מכסים על יבוא של פלדה ואלומיניות מסין לארה"ב, אך הנשיא טראמפ הודיע כי בכוונתו להטיל מכסים נוספים בהיקף כספי של 50 מיליארד דולר על מוצרים נוספים שמיובאים לארה"ב, כשהכוונה היא בעיקר למוצרים סיניים. בכלי התקשורת הבינלאומיים טענו כי ההכרזה הסינית נועדה בעיקר להפעיל לחץ על ארה"ב לחדול ממלחמת הסחר שהיא כופה על העולם כולו.