לאחר הביטול בינואר: אנטרה יוצאת שוב לגיוס בנאסד"ק

חברת התרופות מגישה טיוטת תשקיף נוספת להנפקת מניות, לפי שווי של עד 120 מיליון דולר "אחרי הכסף", לאחר שניסיונות גיוס קודמים לא צלחו

פיליפ שוורץ/ צילום: רוני שיצר
פיליפ שוורץ/ צילום: רוני שיצר

חברת אנטרה ביו (Entera Bio), המפתחת תרופות לטיפול באוסטאופורוזיס ובמחלת היתום המכונה "תת-פעילות של בלוטת יותרת התריס" (PTH), הודיעה על הגשת טיוטת תשקיף נוספת להנפקת מניות בנאסד"ק, אחרי ששני ניסיונות הנפקה קודמים לא הובילו להנפקה.

בסיבוב הקודם, שחל בינואר האחרון, ביקשה החברה לגייס 55 מיליון דולר לפי שווי של 141 מיליון דולר "אחרי הכסף". השווי המבוקש הפעם בהנפקה הוא עד 120 מיליון דולר "אחרי הכסף". חתמי ההנפקה הקודמת היו אופנהיימר ולנדנברג ת'למן, ואילו הפעם החתם הוא בנק ההשקעות מקסים, שמוכר יותר בפעילותו בקרב משקיעים קטנים.

אנטרה היא חברת פורטפוליו של די.אן.איי ביומד ד (הנסחרת בבורסת תל-אביב), שמחזיקה ב-30% מהחברה, ושל קפיטל פוינט הבורסאית (11.7%). בעקבות ההודעה עלתה מניית די.אן.איי בכ-9% והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 39 מיליון שקל. מניית קפיטל פויינט עלתה ב-3.17% והחברה נסחרת לפי שווי של 74 מיליון שקל. בעלי מניות נוספים בחברה הם סנטיליון פאנד (16.9%), קרן פונטיפקס (6.5%) ומנחם רפאל (5.2%). בעבר הוזכר פרופ' אריה בלדגרין (שייסד וניהל את קייט פאמרה) כמשקיע בחברה, אבל החזקתו נמוכה מרף בעלי העניין.

הפסד שנתי של 11.3 מיליון דולר

כבר ב-2015 בחנה אנטרה, לפי הערכות, אפשרות לגייס 30 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר "לפני הכסף", כך שהשווי המיועד להנפקה יורד עם השנים, אף שהחברה עצמה מתפתחת.

על פי תשקיף החברה המעודכן, אנטרה סיימה בהצלחה ניסוי שלב IIa בטיפול ב-PTH, והחברה נערכת לשלב מתקדם יותר של הניסויים הקליניים. המוצר הזה, כמו כל המוצרים של אנטרה, נועד להחליף מוצר קיים, הניתן בזריקה, בגרסה המיועדת למתן בבליעה. המוצר של אנטרה לתחום ה-PTH אמור להתחרות בתרופה מוזרקת בשם Natpara, שמשווקת על ידי חברת שייר ורשמה ברבעון הראשון של 2018 הכנסות של 45 מיליון דולר.

לדברי אנטרה, החלפת הזריקה בגלולה תאפשר גם לרווח את מתן התרופה - כלומר, ליטול גלולה כמה פעמים ביום במקום זריקה יומית, וכך להוריד את רמות השיא של המוצר בדם ולהפחית כך את תופעות הלוואי. בניסוי הקרוב של החברה ייבחנו ראש בראש המוצר של אנטרה מול המוצר של שייר. אנטרה מקווה כי ניסוי זה יהיה האחרון לפני שיווק.

Natpara עצמה היא תרופה חדשה יחסית (אושרה ב-2015), ואנטרה מקווה כי שני המוצרים יחד ימשכו נתח שוק נוסף מהטיפול הקלאסי, שהוא תוספי סידן לצד קושרי פוספטים. לדברי החברה, מדובר בטיפול עתיר תופעות לוואי.

השוק המשמעותי יותר עבור החברה הוא שוק האוסטיאופורוזיס - שוק של 10 מיליון מטופלים בארה"ב לבדה. בתחום זה מתחרה אנטרה במוצר Forteo של חברת אלי לילי, שדיווחה ב-2017 על הכנסות בהיקף של 995 מיליון דולר ממוצר זה בארה"ב לבדה. הבידול של המוצר של אנטרה בתחום זה הוא בעיקר בנוחות של נטילת גלולה לעומת זריקה. בתרופה זו נערכו עד היום ניסויי בטיחות בלבד.

אנטרה מקווה לרשום את המוצר לשיווק במסלול המהיר לאישור תרופות, שמשתמשות במולקולה שכבר קיימת בשוק (מסלול 505b2), והיא מקווה כי לצורך האישור יידרשו רק 400-500 חולים. מפגש עם ה-FDA צפוי במהלך המחצית השנייה של השנה, ולאחריו תדע החברה אם תוכנית זו אכן ריאלית.

ב-2017 רשמה אנטרה הפסד של כ-11.3 מיליון דולר שעיקרו (8.6 מיליון דולר) עלויות הנהלה וכלליות, כולל עלות ניסיון ההנפקה הקודם, ורק חלקו הקטן עלות המחקר (2.8 מיליון דולר). אם תצא ההנפקה לפועל, ככל הנראה, יצמחו הוצאות המחקר משמעותית. לחברה 11.7 מיליון דולר בקופה נכון לסוף 2017, ויש לה חוב הניתן להמרה בהיקף של 3.8 מיליון דולר.