מליסרון: קפיצה של 132% ברווח הנקי ל-130 מיליון שקל

העלייה ברווח הנקי של ענקית הקניונים ברבעון הראשון מיוחסת, בין השאר, לירידה חדה בהוצאות המימון שלה • ה-FFO של מליסרון עלה ב-6.3% ל-170 מיליון שקל

התקופה המאתגרת בענף הקמעונאות המקומי, בעיקר לרשתות מתחום האופנה, לא באה בינתיים לידי ביטוי בתוצאותיה של ענקית הקניונים מליסרון לרבעון הראשון של 2018. החברה, המנוהלת על ידי אבי לוי ונמצאת בשליטת היו"רית ליאורה עופר, נהנתה מעיתוי חג הפסח השנה (ליל הסדר חל בסוף חודש מארס), ודיווחה הבוקר (ב') על גידול של 2.5% בהכנסות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-369 מיליון שקל. שורת הרווח הגולמי הצביעה על שיפור של 2.2% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-273 מיליון שקל.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון גדלה בכ-2.2% לכ-273 מיליון שקל, בין השאר על רקע אכלוס נכסים שבנייתם הושלמה (מגדל בית עופר רעננה, מגדל עופר הקניון הגדול ובניין 1 בפארק עופר פ"ת) ומגידול ב-NOI מנכסים זהים (עלייה של 1%).

התזרים הנקי מפעילות (FFO) רשם עלייה של 6.3% ברבעון לכ-170 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה מליסרון על קפיצה של 132% ברווח הנקי שהגיע לכ-130 מיליון שקל ברבעון, בין השאר על רקע ירידה חדה בהוצאות המימון של החברה. במקביל לפרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל, אשר ישולם במהלך חודש יוני.

מניית מליסרון  הגיבה לדוחות בעלייה היום (ב') בבורסה. שוויה של החברה עומד על כ-6.7 מיליארד שקל לאחר ירידה של 21% בשנה האחרונה.

מליסרון מחזיקה ב-24 מרכזים מסחריים וקניונים ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-737 אלף מ"ר, המושכרים לכ-2,400 שוכרים, ושיעור התפוסה בהם נושק ל-100%. בין הגדולים שבהם קניון רמת-אביב בתל-אביב, בשווי של 2.4 מיליארד שקל, הקריון בקריית ביאליק, בשווי של קרוב ל-2.3 מיליארד שקל, גרנד קניון חיפה בשווי של כ-1.6 מיליארד שקל והקניון הגדול בפתח-תקווה בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל.

המנכ"ל אבי לוי ציין היום כי "איכות הנכסים של הקבוצה מביאה להמשך גידול בפדיונות השוכרים ותאפשר להתמודד עם השפעות המסחר המקוון ברשת".

לפני כ-3 חודשים, עם פרסום הדוחות השנתיים של החברה, אמר לוי בשיחה עם "גלובס" כי "התקופה הנוכחית בהחלט מאתגרת, אבל מצד שני לא צריך לחשוב שהכול שחור, כי הענף חי ובועט וימשיך להתקיים". לדבריו, "גם אם החנות הגדולה ביותר שיש לנו בקניון תיסגר, אנחנו לא צפויים להיפגע, משום שיש אצלנו ביקוש די קשיח לשטחים, ואנחנו משוועים להם".

כדוגמה התייחס לוי לקריסתה של רשת האופנה הוניגמן, וסיפר כי "זו רשת שנמצאת אצלנו שנים ארוכות, עם כ-20 סניפים בקניונים שלנו. היות שזו רשת מאוד ותיקה, המיקומים שלה בנכסים שלנו הם הכי טובים, והחוזים הם היסטוריים, לכן שכר הדירה לא גבוה במיוחד. אנחנו מאוד מצטערים על מה שקרה להוניגמן, ומאוד מקווים שמישהו ייקח אותה וימשיך להפעיל אותה, אבל גם אם זה לא יקרה, ויחזירו לנו את החנויות, אנחנו מאמינים שנוכל להתגבר על זה בצורה טובה ומהירה".