נשיא פרגוואי הגיע לארץ לקראת טקס העברת השגרירות לי-ם

טקס העברת השגרירות השלישית לירושלים - של פרגאווי - יערך היום בגן הטכנולוגי בירושלים • אחרי הטקס יגיע קארטס לפגישת עבודה עם ראש הממשלה נתניהו במשרד ראש הממשלה ובשעה 18:00 בערב תיערך קבלת פנים רשמית בבניין משרד החוץ בירושלים

גלעד ארדן ונשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס / שלומי אמסלם
גלעד ארדן ונשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס / שלומי אמסלם

טקס העברת השגרירות השלישית לירושלים - של פרגאווי - ייערך היום (ב') בגן הטכנולוגי בירושלים. לכבוד הטקס נחת אתמול בערב בישראל נשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס, והתקבל בשדה התעופה על ידי השר גלעד ארדן.

בדומה לשגרירות גואטמלה, גם ממשלת פרגאווי שכרה משרדים קטנים יחסית באיזור בנייני המשרדים בסמוך לקניון מלחה. אחרי הטקס יגיע קארטס לפגישת עבודה עם ראש הממשלה נתניהו במשרד ראש הממשלה ובשעה 18:00 בערב תיערך קבלת פנים רשמית בבניין משרד החוץ בירושלים.

נתניהו וקארטס נפגשנו בספטמבר 2017 כאשר ביקר נתניהו ב-4 מדינות בדרום אמריקה. בחלק הראשון, בעת הביקור בארגנטינה, הגיע קארטס במיוחד מפרגאווי כדי לפגוש את נתניהו. הקשר בין נתניהו לקארטס מתוחזק בשנים האחרונות באמצעות ד"ר יחיאל לייטר, יועצו של קארטס ומי שהיה מקורבו ויועצו של נתניהו בעבר.

גם ראש לשכתו של נתניהו לשעבר, מי שהפך בינתיים לעד מדינה הארי הרו, שימש כיועץ לקארטס.

אתמול בנתב"ג, בעת שקיבל ארדן את פניו של קארטס, הוא אמר: "החלטתו של הנשיא קארטס להעביר את השגרירות לירושלים היא מהלך חשוב שמכיר בזכותה של ישראל לקבוע את בירתה. בכך הוא מצטרף לארה"ב ולגואטמלה ואין לי ספק שעוד מדינות בדרך. ההכרה בירושלים מייצגת שינוי במפה המדינית העולמית: יותר ויותר מדינות תומכות בעמדותינו וחפצות בהידוק היחסים עמנו. בשנים האחרונות הוכיחה פרגוואי בשורה של החלטות אמיצות כי היא ידידה אמיתית. אני מברך את הנשיא על תמיכתו בישראל ועל מנהיגותו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס כי הוא מצדיע לנשיא פרגוואי, הורסיו קארטס, "חבר גדול של מדינת ישראל וחבר אישי שלי. אתה חבר מדהים, ואתה מייצג את החברות בין המדינות, אך נוכחותך נתנה ביטוי אישי לחברות בין המדינות". 

נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת השגרירות
 נתניהו ורעייתו בטקס פתיחת השגרירות

נתניהו ציין בטקס את הסיוע שהגישה פרגוואי ליהודים שברחו מן הנאצים במלחמת העולם השניה ואת התמיכה שהעניקה פרגוואי להקמת מדינת ישראל בהצבעת או"ם. "אנחנו תמיד זוכרים את העמדה של מדינתכם בעד ישראל במוסדות האו"ם".

נתניהו הוסיף כי קארטס הגיע לישראל עם משלחת של שרים בראשותו. "הגיע הזמן ששיתופי הפעולה בין המדינות יזרמו יותר. בתחומי החקלאות, מים וטכנולוגיה".

הנשיא קארטס אמר באירוע (לפי תרגום שהעביר משרד ראש הממשלה): ״למעמד זה יש משמעות מיוחדת כי הוא מבטא את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל. אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת המגנה באומץ לב על זכותה לחיות בשלום והיא בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה״.