"לאומי קארד לא מסוגלת לשאת את העלבון של סיום השותפות"

שופרסל הגישה בקשה לביהמ"ש לסילוק התביעה שהגישה חברת כרטיסי האשראי • הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע להתנהלות הבוררות

כרטיסי אשראי של שופרסל פיננסים / צילום: אתר החברה
כרטיסי אשראי של שופרסל פיננסים / צילום: אתר החברה

שופרסל הגישה בקשה לבית המשפט לסילוק התביעה שהוגשה על-ידי לאומי קארד. "שופרסל מכחישה את כל טענות לאומי קארד. התביעה היא חוליה נוספת במלחמה שהכריזה לאומי קארד על שופרסל, רק מכיוון שזו החליטה לסיים את המיזם המשותף עמה", כותבים עורכי הדין עופר צור וכפיר ידגר ממשרד גורניצקי ושות' המייצגים את רשת הקמעונאות.

נזכיר כי לאומי קארד הגישה שתי תביעות כנגד רשת שופרסל, כשברקע המעבר של שופרסל משותפות עם החברה במועדון כרטיסי האשראי המצליח לשותפות חדשה עם כאל. לאומי קארד דורשת לקבל לידיה את הערכת השווי שבוצעה לשופרסל פיננסים ושעל בסיסה השותפה השלישית במועדון, פז, מכרה את מניותיה.

בנוסף, לאומי קארד הגישה באחרונה תביעה נוספת, בטענה כי שופרסל "מבריחה נכסים" בשופרסל פיננסים, שכן היא מחתימה מחדש את חברי המועדון עם כאל מחוץ לחברה לשופרסל פיננסים - מה שישפיע על שווי מניות חברת כרטיסי האשראי בחברה המשותפת, שווי שמוערך בכ-800 מיליון שקל (לפני נטישת חברי המועדון לשותפות עם כאל).

בבקשה לסילוק נכתב: "לאומי קארד לא מסוגלת לסבול את העלבון הצורב. לאומי קארד דורשת לבצע למעשה אקזיט מסחרר מהמיזם המצליח עם שופרסל שהסתיים. היא מייחלת לאקזיט במאות מיליוני שקלים, ולצורך זה דורשת שכל ההכנסות והרווחים מהמיזם החדש עם כאל יועברו לבעלות השותפות שהסתיימה - שופרסל פיננסים", כותבים עורכי הדין של שופרסל.

בית המשפט הציע לשתי החברות לפנות לבוררות, ואף הציע את עו"ד רם כספי כבורר, אלא שנראה כי הצדדים לא מצליחים אפילו להגיע להסכמות לדרך ההתנהלות בהליך הבוררות. שופרסל דורשת הקפאה של כל ההליך המשפטי כתנאי לבוררות, ואילו לאומי קארד דורשת שקודם כל שופרסל תציג את עמדתה לבית המשפט בנושא התביעות, ואז עמדה זו תוגש לבורר ביחד עם עמדת לאומי קארד.

על היחסים הקשים בין החברות ניתן גם ללמוד מהניסוחים החריפים של שופרסל נגד חברת כרטיסי האשראי: "בדרך למחוזות האבסורד והאקזיט החלומי שהיא מייחלת לו, נקטה לאומי קארד בתכסיסנות ובנתה בתביעתה כאן מגדל קלפים בלתי אפשרי".