דיווח: תכנית השלום של טראמפ תוצג בחודש הבא

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי להציג את תכנית השלום שלו למזרח התיכון עם תום חודש הרמדאן, באמצע יוני - כך דווח ב"ניו יורק טיימס" • על פי הדיווח, הוגי התכנית ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, כבר פעלו לתדרך בעלות ברית של ארה"ב בפרטיה

דונלד טראמפ / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס

פרטי "הדיל האולטימטיבי" ייחשפו בקרוב? על פי הדיווח הבוקר (שבת) ב"ניו יורק טיימס", פרטי תכנית השלום המדוברת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, צפויים להיחשף באמצע-סוף חודש יוני, לאחר שיסתיים חודש הרמדאן המוסלמי.

על פי חמישה גורמי ממשל בכירים בארה"ב, ממשל טראמפ מתכוון לפרסם את הפרטים המלאים של תכנית השלום המדוברת בעוד כחודש ימים - אם כי תיתכן דחייה קלה נוספת, שתלויה בהתפתחויות השונות באזור.

עוד נמסר בדיווח כי הוגיה הראשיים של התכנית, חתנו ויועצו הקרוב של הנשיא ג'ארד קושנר, ושליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כבר החלו לתדרך באופן שקט בעלות ברית של ארה"ב בפרטיה.

היחסים עם הפלסטינים בשפל: אבו מאזן החזיר את השגריר

טראמפ יהיה זקוק לרשת תמיכה נרחבת בתכנית על מנת שהפלסטינים ישקלו בכלל לקבל אותה - זאת לאור ההידרדרות ביחסים בין וושינגטון ורמאללה, במיוחד לאחר ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות.

עדות להחרפה ביחסים התקבלה רק ביום שלישי השבוע, אז הורה אבו מאזן לשגריר הפלסטיני בוושינגטון לחזור לשטחי הרשות בעקבות פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים. במשרד החוץ הפלסטיני אמרו כי הצעד הגיע בעקבות העברת השגרירות ל"שטח שנמצא במחלוקת". אבו מאזן אף כינה את השגרירות החדשה בבירה כ"מאחז התנחלותי".

"אנו מברכים על תגובת העולם שדחה את יוזמת טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר אבו מאזן והוסיף: "אנו שוקלים מספר אפשרויות לתגובה, נפעל ונגיב בנוגע ליחסים שלנו עם ארה"ב, ישראל ובית הדין הבינלאומי, ננהל פגישת חירום בה נדון בכל הנושאים הללו".

גם ארגון חמאס גיבה את התנגדותו של אבו מאזן להעברת השגרירות ואמר: "הפשע הנורא הזה לא יעבור ללא תגובה". נציגי חמאס אמרו במסיבת עיתונאים, במקביל לדבריו של אבו מאזן, כי: "העברת השגרירות האמריקנית לירשולים וההכרה שלה כבירת היישות הציונית היא מתקפה על הזכויות של אנשינו לאדמתם ופשע נגד האנושות והעולם".