מהלומה נוספת לאורמת? קיבלה מכתב אזהרה מהבורסה בניו יורק

הבורסה האמריקאית הודיעה לאורמת כי היא אינה עומדת בתנאים להמשך מסחר, בשל העיכוב בהגשת הדוח המורחב לרבעון הראשון של 2018

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

אחרי הצרות האחרונות בגזרת אורמת טכנולוגיות - התפרצות הר הגעש שהשביתה תחנת כוח שלה בהוואי והצורך לתקן לאחור דוחות שפורסמו ב-2017 - בסוף השבוע הודיעה החברה כי קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת בורסת ניו יורק. הבורסה האמריקאית הודיעה לאורמת כי היא אינה עומדת בתנאים להמשך מסחר, בשל העיכוב בהגשת הדוח המורחב לרבעון הראשון של 2018.

לאורמת ניתנה תקופה של חצי שנה לפרסם את הדוח ולעמוד מחדש בתנאים. במקרים מסוימים הבורסה עשויה להאריך את התקופה בעוד חצי שנה, אך במקרים אחרים היא גם יכולה להתחיל בהליכי מחיקה ממסחר עוד קודם.

אורמת , העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, נסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי של כ-2.7 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 5% במניה בשבוע האחרון. זאת בעיקר עקב עדכון לגבי הפגיעה בתחנת הכוח שלה, Puna בהוואי.

החברה עדכנה בשבוע שעבר כי הר הגעש Kilauea הממוקם בסמיכות לתחנה התפרץ ב-3 במאי. "החברה נקטה צעדים הנדרשים על מנת לאבטח את מתקני התחנה, כולל ניתוק ייצור החשמל", ציינה אורמת בדוחות. עם זאת, היא הוסיפה כי בשלב זה, השפעת התפרצות הר הגעש עדיין נבחנת, וציינה כי ייתכן שתהיה לכך השפעה שלילית מהותית על עסקיה. ככל הנראה, אורמת צפויה לפרסם בקרוב דיווח בנושא ובו עדכון על ההשפעות הצפויות.

טרם נקבע סטטוס תחנת הכוח בהוואי

התחנה בפונה מייצרת EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ-20 מיליון דולר בשנה, כאשר חלקה של אורמת בתחנה הוא 63%. מדובר באחת מהתחנות שנכללות בהסכם משנת 2015 עם קרן ההשקעות הקנדית Northleaf, במסגרתו הקרן הקנדית רכשה מאורמת חלק מהבעלות בתחנות כוח שלה בארה"ב תמורת כ-162 מיליון דולר.

המשמעות היא שחלקה של אורמת ב-EBITDA של פונה הוא כ-13 מיליון דולר, כלומר כ-3.8% מה-EBITDA השנתי שהציגה החברה ב-2017, וכ-3.5% מה-EBITDA הצפוי בשנה הנוכחית. לחברה יש ביטוח שאמור להבטיח פיצוי חלקי, אך כרגע ממתינים לקביעת סטטוס התחנה.

אורמת פעילה בשני מגזרים: החשמל, הרווחי יותר עבורה, שבו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח שהיא בונה; והמוצרים, שבו היא מקימה תחנות כוח עבור צדדים שלישיים. בעלת המניות הגדולה בחברה היא ORIX היפנית, שרכשה את מניות קרן פימי ומשפחת המייסדים ברוניצקי לפני כשנה.