טראמפ: "בספק שהשיחות עם סין יצליחו. היא מפונקת מאוד"

הנשיא ציין בשיחה עם עיתונאים היום כי סין "רימתה" את ארה"ב עם מדיניות הסחר שלה. •"מדינות הפכו למאוד מפונקות, בגלל שהן תמיד קיבלו 100% ממה שהם רצו מארה"ב. אבל אנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך"

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין שי / צילום: תומאס פיטר, רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין שי / צילום: תומאס פיטר, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ה') כי הוא בספק אם השיחות עם סין, לגבי מלחמת הסחר בין שתי המעצמות, יצליחו. "הסיבה שאני בספק היא בגלל שסין הפכה למאוד מפונקת. האיחוד האירופי הפך למאוד מפונק. מדינות אחרות הפכו למאוד מפונקות, בגלל שהן תמיד קיבלו 100% ממה שהם רצו מארה"ב. אבל אנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך". 

משלחת סינית נמצאת בימים אלו בוושינגטון ומנהלת שיחות עם בכירים בממשל טראמפ. המטרה בשיחות היא להפחית את המתח בין שתי המדינות ולמנוע פגיעה בכלכלות. 

טראמפ, שהשתתף היום בשיחות עם עיתונאים לצד מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, אמר כי סין "רימתה" את ארה"ב עם מדיניות הסחר שלה. לטענתו, סין הציתה "הסטה של הון ברמות שאף אחד לא ראה מעולם. זה לא יימשך יותר". המסחר בארה"ב הגיב בירידות בעקבות דבריו של טראמפ. 

אין זו הפעם הראשונה שטראמפ מאשים את סין בפגיעה בארה"ב. כך, בעבר הוא טען כי העלאת ההיצע, שמספקת סין לארה"ב, מהווה סחר לא הוגן וכי ברצונו להעניש את בייג'ינג' בשל "גניבת הנכסים האינטלקטואליים" שמבצעות החברות הסינית.