מלאנוקס מעלה תחזיות: ההכנסות יזנקו בכ-23% ב-2018

החברה מצפה שאת השנה היא תסיים עם הכנסות 1.05-1.07 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של 1.03-1.05 מיליארד דולר • מלאנוקס, בניהולו של המייסד איל וולדמן, נמצאת היום בעיצומו של מאבק פרוקסי מצד בעלת מניות, קרן סטארבורד שדורשת להחליף את חברי הדירקטוריון

איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס
איל ולדמן/ צילום: באדיבות מלאנוקס

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס עושה זאת שוב: כמו ברבעון הראשון של השנה, גם ברבעון השני החברה מעלה את התחזיות כחודש לאחר שפרסמה אותן לראשונה, אם כי הפעם העלייה מתונה יותר. מלאנוקס הודיעה היום כי ברבעון השני היא מצפה לרשום הכנסות של 260-270 מיליון דולר, עלייה מתחזית קודמת של 255-265 מיליון דולר, ולעומת תחזית האנליסטים שהיא ל-260 מיליון דולר.

החברה מעלה גם את התחזית השנתית שלה, והיא מעדכנת היום שהיא מצפה לסיים את שנת 2018 עם הכנסות של 1.05-1.07 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-1.03-1.05 מיליארד דולר. מדובר על צמיחה של 21.5%-23.8% בהשוואה לשנת 2017, שבה מלאנוקס הציגה צמיחה מינימלית. השנה הנוכחית תהיה הראשונה שבה הכנסות מלאנוקס יעקפו את הרף של מיליארד דולר.

עדכון נוסף לתחזית השנתית נוגע לרווחיות התפעולית על בסיס Non-GAAP, שהחברה מצפה שתגיע ל-23%-24%, בהשוואה לתחזית שמסרה בעבר שהייתה ל-21%-22% ולעומת 13.7% בלבד ב-2017. הרווחיות התפעולית עומדת במוקד הביקורת של קרן סטארבורד, בעלת מניות במלאנוקס שדורשת בחודשים האחרונים להחליף את חברי הדירקטוריון של החברה.

מלאנוקס מיקנעם מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת, הכולל שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, בטכנולוגיות InfiniBand ו-Ethernet.

לדברי איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, "אנו ממשיכים לגלות חוזק בכל קווי המוצרים שלנו, ה- InfiniBand וה- Ethernet, ואנו ממוצבים היטב להמשך צמיחה עם התגברות אימוץ מתאמי ה-Ethernet 25 ג'יגה לשנייה ויותר. הצוות ממשיך להקפיד בהשקעות ולהפגין מחויבות למקסום תועלות וצמצום הוצאות, מבלי להאט את הצמיחה בהכנסות. הדירקטוריון וצוות ההנהלה בטוחים כי יישום מוצלח של האסטרטגיה שלנו ימשיך להבטיח ערך מוסף לכל בעלי המניות שלנו".

מלאנוקס  נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר, שיא של למעלה מ-5 שנים, בין היתר על רקע המאבק של קרן סטארבורד והשיפור בתוצאות החברה. בשבוע הבא תיערך אסיפת בעלי מניות של מלאנוקס שבה יתבקשו בעלי המניות להצביע על שינוי מנגנון בחירת הדירקטורים, ובחודש יולי תתכנס אסיפה גורלית יותר, שתקבע את הרכב הדירקטוריון ובה יעלו לבחירה הן נציגי החברה והן נציגי סטארבורד.