נעילה אדומה בוול סטריט; טראמפ: "סין רימתה את ארה"ב"

תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים המשיכו לעלות • מחיר חבית נפט התקרב ל-72 דולר • מלאנוקס עלתה ב-2.5%

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') במגמה אדומה. מגמה מעורבת נרשמה באסיה, והמסחר באירופה ננעל בעליות שערים. 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום כי הוא בספק אם השיחות עם סין לגבי מלחמת הסחר בין שתי המעצמות יצליחו. בשיחות עם כתבים היום אמר הנשיא כי סין "רימתה" את ארה"ב עם מדיניות הסחר שלה. לטענתו, סין הציתה "הסטה של הון ברמות שאף אחד לא ראה מעולם. זה לא יימשך יותר". משלחת סינית נמצאת בימים אלו בוושינגטון ומנהלת שיחות עם בכירים בממשל טראמפ והמטרה בשיחות היא להפחית את המתח בין שתי המדינות. 

עונת הדוחות הכספיים מתקרבת לסיומה וניתוח של התוצאות עד כה מלמד על תהליך חיובי שעובר על הפירמות בארה"ב. עד כה פירסמו דוחות כמעט 95% מחברות ה-S&P500 ומיצוע של התוצאות שלהן מלמד על עלייה של 8% בהכנסות ושיפור של 23% ברווחים. את עיקר העלייה הממוצעת בהכנסות והרווחיות סיפקו מניות האנרגיה שנהנות מעליית מחירי הנפט. הסקטור השני ששיפר באופן משמעותי את התוצאות שלו הוא סקטור הפיננסים שכבר החל בתהליך של עליית ריביות שתרמו משמעותית להכנסות ולרווחיות המערכת וכל זאת במצב בו השווקים הפיננסים חיוביים, מה שמשפר עוד יותר את הביצועים שלהם.

את מרכז העניינים תפסו, בין השאר, תשואות האג"ח ומחירי הנפט. אגרות החוב הממשלתיות עשו השבוע עליית מדרגה והן נסחרות כעט סביב ה-3.1% ונראה כי הן בדרך לפרוץ את רמת ההתנגדות המשמעותית שנמצא ב-3.2%. בהנחה שהשוק יפרוץ את רמת ההתנגדות הזו, פוטנציאל הירידות בשווקים הפיננסים הוא של 10%-15%, ירידות שיכאבו אבל לא צפויה קריסה של השוק בעיקר בשל הצמיחה הכלכלית שנמשכת בטווח הקצר ותתמוך בביצועי הפירמות, תמיכה שתהווה השפעה מקזזת לטווח הקצר. בטווחים הבינוני והארוך המצב הוא פחות טוב כשפערי התשואות בין האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים והאג"ח הממשלתיות ל-30 שנה, ממשיכים להיות נמוכים מידי, מה שמשקף הערכה שהסיכויים לגלישה למיתון בטווחים האלה גבוהים מאוד.

מחירי הנפט המשיכו לרכז עניין כשהנפט התקרב למחיר של 72 דולר לחבית. הגורם המרכזי ללחץ על מחירי הנפט בטווח הקצר הוא הפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין כשבמקביל לה, על פי פרסומים בכלי התקשורת באירופה, מדברים על חבילת הטבות שיעניקו מדינות אירופה לאיראן, שיהוו השפעה מקזזת לסנקציות שמטילה ארה"ב. בהנחה שאלה הם פני הדברים הרי שהסיכויים כי הניסיונות של אופ"ק ורוסיה ללחוץ כלפי מעלה את מחירי הנפט גודלים. לא תורמת לבלימת מחירי הנפט הירידה הגבוהה מהתחזיות של מלאי הנפט השבועיים. אתמול פורסם כי מלאי הנפט ירדו ב-1.4 מיליון חביות לעומת ירידה של 2.2 מיליון חביות בשבוע הקודם (התחזיות היו לירידה של 1.1 מיליון חביות).

נזכיר כי ירידה חדה במלאי הנפט בארה"ב משמעותה היא שארה"ב פותחת את מחסני החירום שלה כדי לשלוט במחירים אך כשהירידה במלאי הנפט קטנה (יחסית) הרי שמשמעות הדברים כי ארה"ב משלימה עם עליית המדרגה בכל הנוגע למחירים.

היום התפרסמו תביעות דמי האבטלה השבועיות החדשות שעמדו על 222 אלף, לעומת צפי ל-216 אלף תביעות. בשבוע שעבר הוגשו 211 אלף תביעות.

וולמארט  הצליחה לעקוף את צפיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה. ההכנסות ברבעון עמדו על 122.7 מיליארד דולר, עלייה של 4.4%. האנליסטים ציפו להכנסות של 120.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד בכ-30% ל-2.13 מיליארד דולר. 

הכנסות ג'יי.סי. פני  ירדו ב-4.3% והסתכמו ב-2.58 מיליארד דולר. עם זאת, החברה הצליחה לצמצם את ההפסד, שעמד על 78 מיליון דולר לעומת הפסד של 187 מיליון דולר בתקופה המקבילה. 

תרו פרמצבטיקל  הישראלית תפרסם לאחר המסחר.

טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר שבארקשיר האת'ווי הכפילה את החזקותיה בחברה והתבטאויות של בכירי החברה בדבר יכולתה של טבע לפרוע את ההתחייבויות שלה שעומדות כרגע על 30 מיליארד דולר.

פייסבוק  ריכזה עניין לאחר שהשבוע פורסם כי הרשת החברתית מחקה ברבעון הראשון 500 מיליון חשבונות מזוייפים. מדובר בהיקפים לא מבוטלים כשכל החשבונות הפעילים ברשת החברתית הפופולרית עמדו בתום הרבעון הראשון של השנה על 2.1 מיליארד.

מלאנוקס  העלתה תחזיות לרבעון השני ולשנה כולה. ברבעון השני מצפה החברה לרשום הכנסות של 260-270 מיליון דולר, עלייה מתחזית קודמת של 255-265 מיליון דולר, ולעומת תחזית האנליסטים שהיא ל-260 מיליון דולר. החברה מעלה גם את התחזית השנתית שלה, והיא מעדכנת היום שהיא מצפה לסיים את שנת 2018 עם הכנסות של 1.05-1.07 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-1.03-1.05 מיליארד דולר. מדובר על צמיחה של 21.5%-23.8% בהשוואה לשנת 2017, שבה מלאנוקס הציגה צמיחה מינימלית.

סיסקו  נפלה במסחר לאחר פרסום הדוחות אתמול. הרווח הנקי וההכנסות אמנם עלו על תחזיות השוק, אך החברה דיווחה על הכנסות חלשות בסקטור שירותי העסקים. בנוסף, החברה פרסמה תחזיות לרבעון הרביעי בשנה הפסיקלית שלה. כך, היא מצפה לרווח למניה של 68-70 סנט - בעוד השוק ציפה לרווח למניה של 69 סנט. התחזית להכנסות עומדת על 12.62-12.86 מיליארד דולר ואילו השוק ציפה לתחזית להכנסות של 12.73 מיליארד דולר.