רפאל ו-ROMAERO הרומנית חתמו על הסכם לשיתוף-פעולה

במסגרת ההסכם תאפשר רפאל העברה של ידע ושיטות ייצור למערכות הגנה משולבות, לרבות כיפת ברזל • הרווח הנקי של החברה ב-2017 הסתכם ב-124 מיליון דולר

המטול החדש של רפאל / צילום: רפאל
המטול החדש של רפאל / צילום: רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה הודיעה היום (ה') כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם חברת ROMAERO הרומנית. ההסכם נחתם אתמול, בין מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן, לבין מנכ"ל ROMAERO, רמוס וולפסקו.

במסגרת שיתוף-הפעולה החדש בין שתי החברות, רפאל תאפשר העברת ידע וייצור של מערכות שפיתחה ברומניה, במסגרת תכניות הצטיידות שאליהן פונה הצבא הרומני וכבר אושרו בפרלמנט. מדובר במערכות הגנה אוויריות, לרבות כיפת ברזל והגרסה הימית של מערכת הירוט המתקדמת, עמדות נשלט נשלטות מרחוק מדגם "סמסון" וטילים נגד טנקים מסוג ספייק.

ברפאל לא נקבו בהיקף שיתוף-הפעולה אך על פי אחת הערכות, הפוטנציאל של התקשרויות בנושאים אלה עשוי להגיע לכמה מאות מיליוני דולרים. רפאל כבר העבירה במהלך ה-15 שנים האחרונות ידע וייצור של רכיבים ומערכות פרי פיתוחה למדינות רבות ובהם ארה"ב, קנדה, איטליה, פולין ועוד.

ב 2017 המכירות שלה הסתכמו בכ 2.2 מיליארד דולר וצבר ההזמנות שלה נאמד בכ 7 מיליארד דולר. באותה השנה הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ 124 מיליון דולר.

יצוין כי חרף ההצלחה המרשימה של מערכת כיפת ברזל בסבבי הלחימה של צה"ל בגזרות השונות במהלך השנים האחרונות, ואחוזי היירוט הגבוהים של רקטות שאיימו על העורף, מערכת היירוט טרם יוצאה למדינות נוספות. זאת בעוד שהמכ"ם המשמש את המערכת, מתוצרת אלתא מערכות של התע"א כבר נמכרה לשורה של מדינות בעולם.