יצירתיים? אדם נוימן, ממייסדי WeWork, מחפש אתכם

וגם: מי השיקו את תוכנית המנטורים לעורכי דין, מהו מתחם העבודה Partners & Co, ומה התפקיד החדש של חיים כצמן?

אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork
אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork

יצירתיים? אדם נוימן, ממייסדי WeWork, מחפש אתכם

אם יש לכם רעיון יצירתי, כזה שיכול להשפיע ולו במשהו על העולם, יש לכם הזדמנות לקבל מימון ולנסות להגשים אותו. ביום שני הקרוב, מיד אחרי החג, תסתיים ההרשמה לתחרות Creator Awards של חברת WeWork שהושקה בשנה שעברה. התחרות פונה לארגונים וליחידים מכל העולם שיש להם רעיון העונה על אחת מהקטגוריות - אמניות הבמה, ארגון ללא מטרות רווח, מיזם חדשני, וחברות המחזירות לחברה, כלומר כאלו הפועלות לשינוי חברתי. התחרות הישראלית הראשונה התקיימה באוקטובר האחרון בתל-אביב, כאשר הזוכים קיבלו בה סך כולל של 1.5 מיליון דולר. המיזם EyeControl, המסייע לחולי ALS לתקשר עם הסביבה, השתתף גם בתחרות הגמר העולמית וזכה בחצי מיליון דולר נוספים.

בסיכום התחרות הקרובה, שתיערך הפעם ב-20 ביוני בהיכל פיס ארנה בירושלים (לקראת פתיחת מתחמי העבודה של החברה בבירה), יוזמנו היוצרים הנבחרים להציג את הרעיון בפני חבר השופטים במסגרת אירוע פיץ' שיהווה את שיאו של יום שלם שיעמוד בסימן יצירתיות. נכון לעכשיו עוד אין פרטים מלאים על ההרכב המלא של חבר השופטים, אך ידוע שאדם נוימן, מנכ"ל ומייסד Wework, יהיה שם. כאמור, המועד האחרון להגשת מועמדות באתר Creator Awards. הוא 21 במאי, יום ב' הקרוב.

אדם נוימן / צילום:  באדיבות  WeWork
 אדם נוימן / צילום: באדיבות WeWork

משפט של מנטור: מי השיקו את תוכנית המנטורים לעורכי דין, ומהו מתחם העבודה Partners & Co?

ביום שלישי נפגשו במלון קראון פלאזה תל-אביב בכירים ובכירות מעולם המשפט הישראלי. המטרה: השקת תוכנית מנטורים במסגרתה גויסו כ-150 מראשי משרדי עורכי דין, שופטים בדימוס ונציגי האקדמיה, כדי לסייע לעורכי דין בראשית דרכם או ממשרדים קטנים. הרעיון: הענקת שעת חניכה בחודש כאשר בתמורה יתנו עורכי הדין הנבחרים שלוש שעות חודשיות של ייצוג משפטי חינם לאוכלוסיות מוחלשות שאין ידן משגת שירות משפטי. זווית מעניינת נוספת היא במיקום הייעודי - הנחנכים ישבו במתחם Partners & Co שהשלמת הסניף הראשון שלו מתקיימת בימים אלה, במגדלי הארבעה של קבוצת חג'ג', במתחם שרונה על פני קומה שלמה ובה 70 חדרים. מדובר במתחם עבודה משותף לעורכי דין עצמאיים, כאשר הוא בנוי ייעודית להם ולצרכיהם של אנשי ונשות משפט. יזמי הפרויקט הם בני הזוג דנית לארי, חברת הוועד המנהל של עמותת ידיד המסייעת לפרויקט, ועו"ד אלעד נץ, כאשר בפרויקט משקיעים בין היתר צביקה בירן; קרן האימפקט 2B-Community של יואל חשין וחברת GLawBAL בראשות עו"ד דודי זלמנוביץ, העוסקת בייעוץ לסקטור המשפטי. השופטת בדימוס הילה גרסטל, פתחה את המפגש והדגישה את חשיבות התרומה לקהילה. בהמשך, סקר נץ את עולם מיזמי האימפקט, היוצרים סינרגיה ותלות בין התחום החברתי והכלכלי.

זלמנוביץ הרצה על השינויים בסקטור המשפטי ובין היתר הסביר כיצד הטכנולוגיה משנה את מקומו של עורך הדין המסורתי ואת המודלים המסורתיים של שכר הטרחה. עוד דובר על הפרטת העבודה לעורכי דין בודדים שאינם חלק מצוות המשרד, היושבים בחללי עבודה משותפים, כשמודל זה מסתמן כתורם לשיתופי פעולה וסיעור מוחות.

את הערב סיים רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, שתזרים לעורכי הדין את הלקוחות הנזקקים לשירות משפטי. בתוכנית האמנותית הופיעה במקום הזמרת איה כורם.

עוד נכחו: השופטים בדימוס שאול מנהיים, ד"ר דפנה אבניאל, דודו גלדשטיין, איריס סורוקר ואורנית אגסי; פרופ' נטע זיו; פרופ' מוטי מירוני; עו"ד אלי זהר; עו"ד בני ברץ; עו"ד ברוריה לקנר; עו"ד אשר חלד; ורבים אחרים.

רודי זלמנוביץ/ צילום:  יוסי זמל
 רודי זלמנוביץ/ צילום: יוסי זמל

חיים כצמן נבחר לנשיא העולמי של "גדולים מהחיים"

חיים כצמן, בעל השליטה ומנכ"ל גזית גלוב, נבחר לנשיא העולמי של עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. כצמן פועל ותומך בה מאז שנת 2000, אז רעייתו רופאת הילדים ד"ר שולמית כצמן ז"ל, שנפטרה בהמשך ממחלת הסרטן רתמה אותו לפעילות יחד איתה בעמותה שהקימה. היא פעלה בהתנדבות וכיהנה גם לאחר שחלתה, כיו"רית העמותה במיאמי. בשנת 2004 כיהן כצמן כנשיא כבוד של העמותה.

כצמן מסר כי "גדולים מהחיים הם חלק מהמשפחה שלנו כבר שנים רבות וחלק ממורשת אהבת האדם ואהבת ילדים". גדולים מהחיים הוקמה בשנת 2000 במטרה לשפר את איכות חייהם ורווחתם של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ללא הבדלי דת, מין ולאום. העמותה מלווה אותם מרגע אבחון המחלה עד להחלמה מלאה, באמצעות יצירת חוויות משמחות לצד שיפור מתמיד באיכות הטיפול והתנאים הרפואיים.

חיים כצמן/ צילום: Agaton Strom
 חיים כצמן/ צילום: Agaton Strom