דוחות טובים לבנק דיסקונט: הרוויח 319 מיליון שקל ברבעון

יחלק דיבידנד של 32 מיליון שקל המהווה 10% מהרווח • תיק האשראי של הבנק צמח ב-3.2% בתוך רבעון אחד בלבד

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי
לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי

בנק דיסקונט  פרסם היום (ה') דוחות טובים לרבעון הראשון של השנה, שהושפעו מעלייה בהכנסות לצד ריסון בהפרשות להפסדי אשראי של הבנק, הנחשבים לגבוהים לעומת הממוצע ביתר הבנקים. הבנק, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי הרוויח ברבעון הראשון 319 מיליון שקל, עלייה של כ-5% לעומת רווחי הרבעון המקביל. הרווח משקף תשואה על ההון של 8.4%.

העלייה ברווח אינה טריוויאלית, והיא נרשמה על אף שברבעון המקביל אשתקד נהנה הבנק מהכנסות של 76 מיליון שקל ממימושים בדיסקונט קפיטל לעומת 3 מיליון שקל בלבד ברבעון הנוכחי, ועל אף הירידה החדה ברווחי החברה הבת כאל ברבעון האחרון. 

תוצאות דיסקונט
 תוצאות דיסקונט

ברבעון זה התחיל דיסקונט לחלק דיבידנד לבעלי המניות שלו, וזאת לאחר 20 שנה בהם לא חולק דיבידנד (למעט חלוקה חד פעמית אחת). הבנק אמנם קבע מדיניות דיבידנד של חלוקה של עד 15% מהרווח, אבל החליט ברבעון זה להסתפק בחלוקה צנועה יותר של 10% מהרווח, קרי כ-32 מיליון שקל.
הצמיחה האגרסיבית של הבנק בפעילות האשראי משתקפת בתוצאות: הכנסות המימון של דיסקונט טיפסו ברבעון הראשון ב-9.2% ל-1.3 מיליארד שקל. תיק האשראי של הבנק צמח ב-12 החודשים האחרונים בכ-7% ל-153.5 מיליארד שקל. במהלך הרבעון הראשון נרשמה צמיחה חדה של 3.2% בהיקף התיק, המשקפת שיעור צמיחה שנתי דו ספרתי. העלייה בפעילות מתבטאת גם בשורת ההכנסות מעמלות שצמחו ב-5.6% ברבעון האחרון למעל 700 מיליון שקל, כאשר עיקר הצמיחה הייתה בהכנסות מעמלות כרטיסי אשראי, וזאת בזכות הגידול בפעילות של כאל.

כאמור באשר להפרשות להפסדי אשראי, דיסקונט מציג שיפור ברבעון הנוכחי לעומת נתוני השנה שעברה. היקף ההפרשות עמדו על 112 מיליון שקל, והם משקפים שיעור הפרשה של 0.29% מהתיק. יחד עם זאת מוקדם לומר אם מדובר בשיפור אמיתי באיכות התיק, שכן נכון יותר למדוד הפרשות להפסדי אשראי לאורך זמן ולא על בסיס רבעון אחד.

הוצאות השכר עמדו על 790 מיליון שקל עלייה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל, ויחס היעילות של הבנק עמד על 70.3% לעומת 68.8% ברבעון המקביל.