משבר הקייטנות הסתיים בהקמת ועדה נוספת

הקייטנות ייפתחו כסדרן בקיץ הקרוב, בהתאם למחירים המפוקחים שקבע דרעי • במקרים מסויימים יוכלו הרשויות להעלות את התעריפים; ועדה חדשה תבחן את הנושא לשנים הבאות

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

שר הפנים אריה דרעי וי"ר השלטון המקומי חיים ביבס פתרו היום את המחלוקת סביב הקייטנות המפוקחות. השניים הגיעו לסיכום כי המחיר המפוקח יישאר על כנו, כלומר המשמעות היא שהרשויות המקומיות יספגו את העלויות העודפות, אם ייגרמו כאלו בגלל המחיר הנמוך.

דרעי וביבס סיכמו גם כי תוקם ועדה שתורכב מנציגי הפנים, השלטון המקומי, האוצר והחינוך ש"תדון לעומק בנושא הפעלת הקייטנות ויגובש מודל שיביא לכיסוי מלא של עלות הקייטנות וכן יבטיח את איכותו לטובת תלמידי ישראל". לא ברור למה צריכה לקום ועדה נוספת, אחרי שלפני כשנה כבר הוגשו המלצות של ועדה נוספת, אותה כינס דרעי. הגוף היחיד שיהיה מיוצג בוועדה החדשה ולא היה מיוצג בוועדה הקודמת הוא השלטון המקומי.

הוועדה המליצה על מחירים גבוהים, של מעל 1,000 שקל לקייטנה שאורכה שלושה שבועות ומסתיימת ב-13:00. דרעי לא היה מרוצה מהמחיר, ולכן קבע מחיר נמוך יותר, של 680 שקל. בימים האחרונים הביעו ברשויות המקומיות התנגדות למחירים הללו, ואיימו שלא לפתוח קייטנות. זאת, בשל מחירים נמוכים יותר שיכריחו אותם להיכנס לגירעון תקציבי.

לפי החוק, כל רשות מקומית שמפעילה קייטנה מחוייבת להפעיל גם קייטנה עם מחירים מפוקחים. ואולם בחוק לא נקבע מספר מינימלי של נרשמים, ולמעשה הרשויות היו מחוייבות לפתוח קייטנות גם אם ילד אחד נרשם. דרעי וביבס הסכימו כי ייקבע מספר מינימום להפעלת קייטנה ציבורית ( 28 ילדים בגיל הגן, 66 בגיל בית ספר). בנוסף סוכם כי מעל מספר מינימום ילדים בקייטנה, יתאפשר לרשויות לגבות סכום נוסף במדורג.

השר דרעי מסר כי "הקייטנות המפוקחות במחיר שקבעתי הן בשורה למשפחות הצעירות. במשך שנים זועקים הזוגות הצעירים כי מחירי הקייטנות גבוהים ביותר, בעיקר למשפחות עם כמה ילדים בגילאים צעירים. היום אנחנו מביאים להן בשורה חברתית ממדרגה ראשונה. חופשת קיץ ללא הוצאות של אלפי שקלים על קייטנות".

ביבס מסר: "אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות לגבי הפעלת הקייטנות לתלמידי ישראל תוך קביעת מספר מינימום של משתתפים, דבר שיביא לצמצום העלות שתוטל על הרשויות. כמו כן, אנו מצפים כי הוועדה שתוקם תבחן באופן רציני ומעמיק את הנושא כולו לרבות שילובו המלא של משרד החינוך בעניין".