עובדי הטכנולוגיה של הבינלאומי הכריזו על סכסוך עבודה

הועד המייצג את 550 עובדי החברה טוען לסחבת בחתימת ההסכם הקיבוצי ודורש שייקלטו לחברה יותר עובדים חיצוניים • הנהלת הבינלאומי: רק לאחרונה עובדי המחשוב קיבלו העלאת שכר

התאגדות עובדים/ צילום: שאטרסטוק
התאגדות עובדים/ צילום: שאטרסטוק

עובדי חברת מתף האחראית על תשתיות המחשוב של קבוצת הבינלאומי הכריזו היום על סכסוך עבודה. סכסוך העבודה שיחול על 550 עובדי החברה עוסק בטענת הועד כי ההנהלה נוקטת בסחבת בכל הקשור לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי, ומקליטת עובדים חיצוניים לתוך מתף. בנוסף העובדים חוששים מכוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים בחברה באופן חד צדדי. מתף מספקת ומתפעלת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי.

עובדי מתף התאגדו בהסתדרות לפני כשנה ולאחר מספר חודשים החלו במו"מ עם ההנהלה להסכם קיבוצי, שלא נחתם עד היום.
נציין כי בבנק הבינלאומי יש יחסי עבודה מורכבים עם ועדי העובדים השונים, ולא אחת חילוקי הדעות בין הצדדים מגיעים לבית הדין לעבודה. רן שהרבני, יו"ר ועד הפעולה, מסר היום: "ההנהלה מנהלת משא ומתן על נייר בלי שום כוונה אמתית להגיע להסכם קיבוצי".

מהבנק הבינלאומי נמסר: ״הבנק והנהלת מתף הכירו מיידית בנציגות ההסתדרות ומאז מתנהל מו״מ ענייני במטרה לחתום על הסכם עבודה ראשוני. מו״מ כזה בדרך כלל מנסיון בחברות אחרות לוקח זמן רב. נציין עוד כי העובדים במתף קבלו לאחרונה העלאת שכר ולנוכח כל זה מדובר בהכרזה שאינה מוצדקת".