מנצ' זכה בתקציב הפרסום של חטיבת המאפים בשטראוס

זהו הישג מרשים עבור משרד הפרסום הצעיר שקיים רק 5 שנים • מדובר במנוע צמיחה אסטרטגי של חטיבת הממתקים של שטראוס, שנמנית על שלושת המפרסמים הגדולים בישראל

מימין: דני צ'כנובר, סער נעים ויניב מלינרסקי ממשרד מנצ' / צילום: איל יצהר
מימין: דני צ'כנובר, סער נעים ויניב מלינרסקי ממשרד מנצ' / צילום: איל יצהר

שטראוס מרחיבה את מערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי משרד מנצ' זכה בתקציב הפרסום של חטיבת המאפים המתוקים. עוד נודע, כי לצורך בחירת המשרד ערכה שטראוס מכרז שבו התמודדו בשלב הגמר 4 משרדי פרסום, בהם מקאן וואלי ו-open.

שטראוס נמנית על שלושת המפרסמים הגדולים בישראל ולא מעט משרדים מייחלים להיכנס למערך הפרסום שלה - לא רק בגלל ההיקפים הכספיים של התקציבים, אלא גם בגלל שהיא נחשבת לכזאת הדוגלת בחדשנות ובפרסום פורץ דרך. מערך הפרסום של שטראוס מונה שני משרדים עיקריים: אדלר-חומסקי המחזיק בתקציב המחלבות וחטיבת המלוחים; ובאומן-בר-ריבנאי המטפל בתקציב חטיבות המתוקים, הסלטים ומחלבת יטבתה.

בעבר כלל מערך הפרסום של החברה משרד נוסף, y&r ישראל, שהיה במשך שנים משרד העוגן של הקבוצה, אך בעקבות עזיבת הבעלים הוא איבד נתחים הולכים וגדלים בתקציב. בשלב הראשון היה זה תקציב המחלבות שהועבר לאדלר-חומסקי, ובהמשך תקציבי יטבתה, המלוחים, המאפים ויד מרדכי. לפני שנתיים סונף המשרד סופית למשרד JWT ישראל ושטראוס סיימה את ההתקשרות עמו. חלק מהתקציבים חולקו בין שני המשרדים הגדולים, ועל אחרים בחרה שטראוס לעבוד בסגנון של פרויקטים עם משרדים כמו החוליגנס וגפן טים.

מאז הפרידה מ-y&r לא היה משרד פרסום שטיפל בתקציב של המאפים. הסיבה לכך הייתה עסקית: לאחר שנים שלא נעשתה חדשנות אמיתית במותגים שעליהם אחראית החטיבה, היא הוגדרה לפני כ-3 שנים כמנוע צמיחה אסטרטגי של חטיבת הממתקים, ובמשך למעלה משנתיים נעשתה פעולת היערכות של הגדרת צרכי לקוח ופיתוח תתי-מוצרים. מדובר בפעילויות שעדיין לא דרשו תקשורת פרסומית, ולכן גם לא נבחר משרד מלווה.

עתה, עם תום ההיערכות, מגיע השלב שבו יהיה צורך לבצע פעולות מיתוג קלאסיות. עם זאת, בחינת המשרדים שהתמודדו על התקציב מוכיחה ששטראוס מכוונת למשרדים בוטיקיים שיודעים לבצע מהלכים חכמים ולא בהכרח מהלכים גדולים. מתוכם לפחות שניים - מקאן ואלי ו-k logic - מתמחים בפעילות דיגיטלית.

עבור מנצ' זהו הישג מרשים. אחרי הכול מדובר במשרד צעיר מאוד שקיים 5 שנים בלבד. ולמרות שהוא כבר מנהל תקציבים כדוגמת טמפו, אלטמן וסקודה הרי שדריסת רגל בשטראוס היא סוג של קפיצת מדרגה למפרסם ששמור בדרך-כלל למשרדים גדולים.