eToro תשיק בורסת קריפטו וארנק דיגיטלי

זירת המסחר המקוונת נפתחת לראשונה למשקיעי קריפטו מארה"ב, כפי שהכריזה אתמול בכנס הבלוקצ'יין Consensus בניו יורק •  ניהול תיקים – יתרונות וחסרונות

מימין: יוני ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: eToro
מימין: יוני ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: eToro

חברת eToro, המפעילה פלטפורמת השקעות חברתית, הכריזה אתמול על שלושה מהלכים מעניינים בכנס הבלוקצ'יין Consensus בניו יורק, המעורר עניין רב בקרב משקיעים ויזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל eToro, הודיע כי החברה מרחיבה כעת את פעילותה בתחום לארה"ב, ועד לסוף השנה תשיק ארנק דיגיטלי וכן זירת מסחר במטבעות קריפטו.

"צרכנים בכל רחבי העולם צריכים גישה לכלים הדרושים להם כדי להשתתף בשוק הקריפטו, ללא קשר למומחיות שלהם", אמר אתמול אסיא. eToro תהיה, ככל הנראה, החברה הישראלית הראשונה שמקימה בורסת קריפטו. 

במארס האחרון, כפי שדיווחנו ב"גלובס", השלימה eToro סבב גיוס של 100 מיליון דולר, שלדבריה נועד לצורך המשך התרחבות לשווקים חדשים, מחקר ופיתוח בתחום הבלוקצ'יין ודיגיטציה של נכסיה. לפי מקורבים לחברה, הגיוס נעשה לפי שווי חברה של 800 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת ההחזקות הסינית China Minsheng Financial, והשתתפו בו SBI Group, Korea Investment Partners, וגם פלטפורמת ההנפקות הפרטיות של החברה המפעילה את הבורסה לניירות ערך בלונדון. 

5 הגדולים-מטבעות הקריפטו
 5 הגדולים-מטבעות הקריפטו

זירת השקעות חברתית עם 10 מיליון משתמשים 

eToro, שהוקמה ב-2007 על ידי האחים יוני ורונן אסיא יחד עם דודו רינג, מגדירה את פלטפורמת ההשקעות שלה כ"רשת חברתית למשקיעים" - זירת השקעות מקוונת בנכסים פיננסיים (מניות, אג"ח, סחורות וגם מטבעות דיגיטליים), שמאפשרת למשתמשים בה לדון בתיק ההשקעות, לראות במה כל אחד מהם משקיע ולאמץ או להעתיק את האסטרטגיה שלו. לדברי eToro, לפלטפורמה יש כיום 10 מיליון משתמשים מ-140 מדינות בעולם. החברה גייסה עד היום 162 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס. 

במהלך הראשון שעליו הכריזה החברה אתמול (ג'), היא פותחת רשימת ממתינים של משקיעים מארה"ב המעוניינים לסחור דרכה במטבעות הדיגיטליים ביטקוין, את'ריום, ריפל (XRP), לייטקוין, ביטקוין קאש, EOS ,dash ,stellar ,NEO ואת'ריום קלאסי. עד לאחרונה המסחר במטבעות דיגיטליים ב-eToro היה מוגבל יחסית, כשתחילה היא אפשרה רק מסחר בחוזי הפרשים (CFD) על הביטקוין, ורק בתחילת 2017 היא אפשרה ללקוחותיה לרכוש או למכור מטבעות של ריפל, אתריום ולייטקוין באמצעותה. 

בשלב הבא, שלדברי החברה יושלם כבר במהלך 2018, היא תשיק בורסת קריפטו וגם ארנק דיגיטלי להחזקת מטבעות דיגיטליים. הבורסה החדשה תאפשר גם מסחר מעבר לדלפק (OTC) במטבעות קריפטו למשקיעים מוסדיים. 

כנס Consensus הוא מכנסי הבלוקצ'יין הגדולים בעולם, המושך אלפי מבקרים ומתבצעות בו הכרזות חשובות בתחום. כך, למשל, חברת HTC הודיעה כי  תשיק טלפון שיופעל באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין

ההתעניינות העולמית בתחום גוברת והולכת בעיקר מאז הזינוק העצום בהיקפי המסחר ובשווי השוק של מטבעות דיגיטליים ב-2017. ביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי הוותיק והמוביל בשוק, זינק בשנת 2017 ביותר מ-1,300% ולקראת סוף השנה הגיע למחיר שיא של כ-20 אלף דולר. היום נסחר הביטקוין במחיר של כ-8,200 דולר, לאחר ירידה של 10% בשבוע האחרון.