קרדיט סוויס תהפוך את הקרן של נכט לגדולה בתחום הביומד

גיוס הקרן עשוי להגיע לפחות ל-400 מיליון דולר, סכום שיהפוך אותה לקרן הגדולה ביותר אי פעם בתחום מדעי החיים בישראל • ""זוהי ההשקעה הכי גדולה של קרדיט סוויס אי פעם בקרן ישראלית"

מריוס נכט - תמר מצפי
מריוס נכט - תמר מצפי

aMoon Ventures, הקרן השנייה של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל תושק הערב (ד') בתל אביב. בהשקה יוכרז גם כי נחתם הסכם בלעדיות באירופה עם בנק ההשקעות קרדיט סוויס אשר יגייס עבור הקרן 250 מיליון דולר, כ-100 ממשקיעים מוסדיים ועוד 150 ממשקיעים מסוג Family office.

הסכום הזה יצטרף להשקעה של נכט בעצמו, וכן להשקעות מישראל, ארה"ב וקנדה, כך שנראה כעת כי הקרן עשויה להגיע לפחות ל-400 מיליון דולר, סכום שיהפוך אותה לקרן הגדולה ביותר אי פעם בתחום מדעי החיים בישראל (כרגע מחזיקה בשיא קרן אורבימד השניה, בהיקף של כ-300 מיליון דולר).

שינדל מספר כי: "זוהי ההשקעה הכי גדולה של קרדיט סוויס אי פעם בקרן ישראלית. בדיקת הנאותות של הקרן ארכה שלושה חודשים בהם הושקעו מאות שעות אדם בתחקיר על התנהלות הקרן הראשונה שלנו, נערכו 60 שיחות רקע עם גורמים שעובדים איתנו".

בהמשך בכוונת קרן אמון לחתום על הסכם בלעדיות דומה גם עם גורם בארה"ב ואולי גם בקנדה.

לדברי רוברט סילן, ראש תחום אירופה המתפתחת בקרדיט סוויס: "קיבלנו בלעדיות מהקרן להציע ללקוחותינו להשקיע 250 מיליון דולר בקרן החדשה שלהם. מהלך זה הוא חלק מן האסטרטגיה שלנו לאתר הזדמנויות השקעה ייחודיות עבור הלקוחות שלנו, בעיקר יחידים עשירים שיש להם תשתית להשקעות מהסוג הזה. חלקם מלכתחילה מתעניינים בהשקעה בתחום הטכנולוגיה בשירות הבריאות. רבים מן הלקוחות שלנו הם יזמים בעצם והם רוצים להשקיע בטכנולוגיה פורצת דרך.

"ההשקעה שלנו באמון היא חלק מטרנד שזיהינו של שימוש בטכנולוגיה לשיפור מצב האנושות. כבר היום אנחנו עוסקים בהקמת קרנות השקעה בחברות ציבוריות בתחום הבריאות הדיגיטלית והרובוטיקה".

יש לכם מעורבות נוספת בתחום הביומד בישראל?

"אנחנו מנהלים פורום חברות הייטק בישראל שבו משתתפות גם חברות בתחום הבריאות, כך שאנחנו מכירים היטב את התחום בארץ".

מדוע בחרתם באמון?

"בזכות האנשים ובזכות האסטרטגיה הדומה. כאשר כימיה (בין אנשים) ו- DNA (של החברות) נפגשים, אפשר לעשות דברים נפלאים יחד".

קרן אמון הראשונה הוקמה לפני כשנה וחצי על בסיס השקעה של 70 מיליון דולר, כאמור מכיסו של נכט בלבד. מריוס נכט היה ממייסדי צ'ק פויינט ובשנים האחרונות מכר מניותיו בחברה, בין היתר כדי לייסד קרן בתחום הבריאות. שינדל, שהיה ראש המיזם הממשלתי "ישראל דיגיטלית", גוייס כדי לנהל את הקרן.

בשיחה קודמת עם "גלובס" אמר שינדל: "כיוון שהכסף שהושקע בקרן הראשונה היה כולו של מורי, הקרן השקיע בשני סוגים של חברות - או חברות בשלבים מאוד מוקדמים, כולל בניה של חברות מאפס כמו במקרה של DayTwo , או חברות בשלבים יחסית מאוחרים, כמו ביונדווקס או קרטיהיל. או מאפי פארמה, חברות שתוך שנתיים-שלוש כבר אפשר להבין האם הן יהיו הצלחה או לא.

"כאשר החלו לפנות אלינו משקיעים ולהציע לנו להצטרף ולהשקיע רק איתנו, עלה הצורך להפריד בין ההצעות, כדי להתאים לעמים והצרכים השונים של סוגי משקיעים שונים. לכן הוקמה קרן אמון 2, שתשקיע בחברות בשלבים מאוחרים, וכן קרן קטנה בשם אמון לאבס, שתשקיע בפרוייקטים מוקדמים".

הקרן כבר החלה להשקיע בחברות לייט סטייג' (שלב מתקדם) מתוך חלקו של נכט בקרן, שצפוי לעמוד על כ-25% ממנה. בין החברות באמון 2 כרגע נמצאות קרטיהיל שפיתחה שתל סחוס מאלמוג, איילה פארמה המפתחת תרופות לסרטן וביולוג'יק דזיין המפתחת נוגדנים באמצעות תכנון ממוחשב.

בפורטפוליו של aMoon 1 , הקרן בה השקיע רק נכט, נמצאות חברות כמו DayTwo , מאפי פארמה ביונדווקס, אפוס, מידיאל ארליסיין, ריג'נרה ואחרות.

קרן אמון 2 מתכננת לבצע כ-15 השקעות, לא רק בחברות ישראליות אולם לדברי שינדל "יש בישראל די והותר חברות מתקדמות וראויות המתאימות להשקעה מאיתנו".

גילוי מלא: ענת אגמון מחזיקה ב-50% ממניות מוניטין, הבעלים של ״גלובס״. אגמון היא פרודתו של מריוס נכט.