נעילה ירוקה בת"א; אינטרנט זהב ירדה ב-2%

לראשונה מזה עשור נרשמו ירידות במחירי הדירות • ברקשייר הת'וואי של וורן באפט הודיעה כי תכפיל את אחזקותיה בטבע • בכירי שורט טרייד חשודים במרמה

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה חיובית, וזאת למרות שלל האירועים המשמעותיים שהתרחשו ביממה האחרונה. 

 

אתמול (ג') נעצרו שלומי נוימן מנכ"ל חברת שורט טרייד, בכיר נוסף בחברה ואת יצחק שרם, מבכירי שוק ההון בעבר ומי שכיהן בתפקידים בכירים בקונצרן כלל. החשודים נחקרו ביחידה המרכזית בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות בניירות ערך, רישום כוזב ועבירות נוספות. 

חברת ההשקעות ברקשייר הת'וואי שבבעלות וורן באפט פרסמה בשעות הלילה כי היא הכפילה את אחזקותיה בטבע. נכון לסוף מארס ברקשייר החזיקה בכ-40.5 מיליון מניות של טבע בשווי כולל של כ-693 מיליון דולר. שווי טבע  עומד על כ-20.5 מיליארד דולר, ולפיכך ברקשייר מחזיקה בכ-3.45% ממניות החברה. 

מדד מחירי הדירות הארצי רשם ירידה בשיעור 0.2% במארס, מגמה שהתחזקה עם עדכון הנתונים של החודשים הקודמים. כך, הירידה בשיעור של 0.2% בחודש פברואר עודכנה לירידה בשיעור 0.5%. בעוד מגמת הירידה במחיר הממוצע הארצי נמשכת, לראשונה גם נרשמה ירידה בהשוואה שנתית במחירי הדיור. אומנם לא מדובר בירידה משמעותית, אלא בירידה בשיעור 0.1% בלבד, אולם מדובר בנתון חשוב שמחזק את המגמה בחודשים האחרונים. מדד המחיר לצרכן, עם זאת, עלה. 

קבוצת אי.די.בי חזרה בה שלשום (ב') מהערעור שהגישה לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בת"א בנוגע למכירת מניות כלל ביטוח  שברשותה במנות קבועות. בעקבות החלטה זו נותרה החלטת המחוזי על כנה ואי.די.בי תמשיך ליישם את המתווה למכירת 5% ממניות כלל ביטוח שברשותה, מדי ארבעה חודשים.

דוחות:

פוינטר  עקפה את תחזיות הרווח ברבעון הראשון של השנה, כשהרווח הנקי Non-GAAP צמח ב-7.3% ביחס לרבעון המקביל ל-2.5 מיליון דולר והרווח הנקי למניה, שהסתכם ב-30 סנט, היה גבוה ב-8 סנטים לעומת תחזיות האנליסטים. פוינטר מספקת פתרונות בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM), כמו שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים. בשורת ההכנסות נרשמה צמיחה של 9.7% ל-20.9 מיליון דולר, כאשר 66% מההכנסות הגיעו משירותים שהחברה מספקת והיתר ממכירת מוצרים. מכירות המוצרים גדלו ב-5.6% וההכנסות משירותים גדלו ב-11.9% ביחס לרבעון המקביל.

חברת התרופות קמהדע  פרסמה אתמול (ג') את הדוח שלה לרבעון הראשון של 2018, ממנו עולה כי ההכנסות ממשיכות לעלות, כצפוי, בזכות הסכם השיווק שלה עם שייר למכירת המוצר גלסיה בעירוי לטיפול בחולי אמפיזמה תורשתית, וכן נרשמו הכנסות ראשונות מן המוצר החדש של החברה לטיפול בכלבת. בעקבות העמידה ביעדים מאשררת החברה את התחזיות לשנת 2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, המהוות צמיחה של 13%-17% לעומת השנה שעברה. ב-2017 עמדה החברה בתחזיות שלה, אף שנתפסו בשוק כשאפתניות יחסית, ורשמה הכנסות של 102.8 מיליון דולר. מניית קמהדע ירדה ב-38% בשנה האחרונה ושווי החברה 670 מיליון שקל.

דלתא  הנמצאת בשליטת המנכ"ל אייזיק דבח, סגרה את הרבעון הראשון של 2018 עם שיפור של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 334.5 מיליון דולר. זאת, על רקע צמיחה במכירות של דלתא ישראל, מוצרי שיסר אותה רכשה דלתא ב-2015 ומוצרי פרימיום בחטיבה הגלובלית של דלתא. בשורה התפעולית הצביעה עלייה של 37% ברווח ברבעון זה, בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של כ-14 מיליון דולר. ללא סעיפים חד-פעמיים נרשם גידול של 8% ברווח התפעולי.
דלתא רשמה עלייה של כ-40% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-7.7 מיליון דולר.