תריסר עובדי גוגל התפטרו בעקבות שת"פ עם הצבא האמריקאי

העובדים התפטרו בשל פרויקט שבמסגרתו גוגל מיישמת את המומחיות שלה בתחומי למידת מכונה וראייה ממוחשבת על מיליוני שעות צילום, שנאספו מרחפנים ע"י הצבא האמריקאי

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק

כתריסר עובדי גוגל התפטרו בשל פרויקט משותף של חברת הענק ומחלקת ההגנה האמריקאית - כך דיווח אתר גיזמודו. מטרת הפרויקט היא לפתח תוכנת למידת מכונה עבור רחפנים. עובדים רבים בחברה הביעו התנגדות לתוכנית, אך גוגל לא ביטלה את שיתוף-הפעולה, מה שהביא להתפטרות הנוכחית.

אחד העובדים שהתפטרו הביע תמיהה מעצם ההשתתפות של גוגל בפרויקט. "זה לא סטארט-אפ קטן שמנסה לאתר לקוחות מתעשיות שונות" אמר לגיזמודו בעילום-שם, "הגיוני יותר עבור גוגל ולמען המוניטין שלה שתישאר מחוץ לזה". עובד אחר אמר כי "ההצהרה הכי חזקה שאני יכול לעשות נגד הפרויקט הזה היא לעזוב את החברה".

התוכנית השנויה במחלוקת נקראת Project Maven ובמסגרתה גוגל מיישמת את המומחיות שלה בתחומי למידת מכונה וראייה ממוחשבת על מיליוני שעות צילום שנאספו מרחפנים על-ידי הצבא האמריקאי. המטרה היא לפתח טכנולוגיה שתוכל לזהות אנשים ואובייקטים שלצבא יש עניין בהם מתוך הצילומים.

דובר גוגל טוען כי מטרת התוכנית היא "לא התקפית", אך מכתב עליו חתמו כמעט 4,000 עובדי גוגל טען כי בקלות אפשר יהיה להשתמש בטכנולוגיה למטרות קטלניות. במכתב גוגל התבקשה לבטל את הפרויקט והעובדים כתבו כי "אנחנו מאמינים שגוגל לא צריכה להיות חלק מעסקי המלחמה".

הפרויקט גרר גם התנגדות מחוץ לחברה, ו-200 חוקרים ואקדמאים בתחום הבינה המלאכותית חתמו על מכתב התנגדות נוסף אליו. "אין טכנולוגיה עם סיכון גבוה יותר מאלגוריתמים שמטרתם לאתר ולהרוג אנשים" נכתב בו.