הסטארט-אפ הישראלי Minute Media גייס 17 מיליון דולר

החברה הישראלית עוסקת בהפצת תכני מדיה לאוהדי ספורט ברחבי העולם • ב-2016 הקימה פלטפורמה לספורט אמריקאי, אשר צברה עשרות מיליוני משתמשים בפחות משנה

סטארט-אפ המדיה הישראלי Minute Media גייס 17 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בראשות גולדמן סאקס, Investment Partners, Vintage ומשקיעים נוספים. זהו סבב גיוס F של החברה ובסך הכל מגיע היקף ההון שגייסה ל-77 מיליון דולר. לצד המשקיעים החדשים השתתפו בסבב ההשקעה הנוכחי חלק מהמשקיעים הקיימים, בהם Battery Ventures, קומרה קפיטל, ProSieben  ,Dawn Capital, ג'מיני ועוד.

מינט מדיה עוסקת בהפצת תכני מדיה לאוהדי ספורט ומחזיקה במותגי הספורט 90min, up12 ו-DBLTAP. הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך הצמיחה הגלובלית, הגדלת צוותי הפיתוח של החברה בישראל, גיוס עובדים נוספים למרכז בתל-אביב וכן הרחבת צוותי המכירות והתוכן בלונדון, ניו-יורק, טוקיו, סינגפור, סאו פאולו, לוס אנג'לס ומנילה. כיום יש לחברה יותר מ-90 מיליון משתמשים פעילים ותכנים ב-12 שפות. החברה מעסיקה 180 עובדים ומרכז הפיתוח שלה נמצא בתל-אביב.

מינט מדיה (במקור 90min), הוקמה בסוף 2011 על ידי אסף פלד (המשמש כמנכ"ל החברה), גילי בימן ויובל לרום. החברה מאפשרת לאוהדי ספורט מרחבי העולם לייצר תכנים ייחודיים מנקודת מבטם האישית. לאור ההצלחה של 90min, המדורגת במקום גבוה בין שלוש פלטפורמות הכדורגל המובילות בעולם, במאי 2016 השיקה החברה את 12up, פלטפורמת ספורט ייעודית לספורט אמריקאי ותוך פחות משנה צברה עשרות מיליוני משתמשים. בשנה האחרונה השיקה החברה את DBLTAP, מותג ספורט ייחודי לאוהבי ספורט דיגיטלי.

מינט הציגה גישה חדשה ליצירת תוכן ולהפצתו. החברה הולכת צעד אחד קדימה מעבר לדיווחים השוטפים באמצעי התקשורת המסורתיים: שלוש הפלטפורמות של החברה מאפשרות לאוהדים ליצור, לפרסם, לחלוק ולהפיץ אלפי תכני מולטימדיה עשירים, סרטוני וידאו, כתבות ותמונות באמצעותם הם יכולים לספר את הסיפורים, מזווית אישית וגם מאחורי הקלעים של אירועי הספורט.

החברה מאפשרת גם למפרסמים ליצור ולהפיץ תכנים ייעודיים בתפוצה רחבה עבור קהלי יעד מגוונים של אוהדי ספורט. לחברה יש עשרות שיתופי פעולה עם חברות מדיה מובילות בעולם כמוSports Illustrated, USA Today Sports Media Group, MSN,Yahoo! , ProSieben , Horizon Media ועוד.

אסף פלד, מנכ"ל Minute Media, אמר: "הגישה הטכנולוגית שלנו לתחום המדיה והפלטפורמה שפיתחנו עם השנים מאפשרת לנו להמשיך ולצמוח במקצבים מהירים דווקא בתקופה מאתגרת עבור יצרני תוכן מסורתיים. גיוס ההון הנוסף יאפשר לנו למנף את הפעילות בשווקים חדשים וקטגוריות תוכן חדשות".

אהרון סייגל, דירקטור בגולדמן סאקס אמר: "ההתמקדות של החברה בטכנולוגיה, העצמת אוהדי ספורט ועידודם לייצר תכנים אותנטיים הם מרכיבים חדשניים בתחום. אנו מצפים להיות חלק מהמשך הצמיחה".