יהודה זיסאפל מתכוון להקים מרכזי הכשרת עובדים להייטק

התוכנית של זיסאפל נועדה להכשיר עובדים בפריפריה ולמשוך חברות חדשות שיוכלו ליהנות מכוח-האדם שיוכשר • בנוסף, הוא מתכוון להשקיע בתכניות לחיזוק ההשכלה, מבתי ספר תיכון ועד הסבות מקצועיות לבני 45 ומעלה

חברת רד-בינת יוזמת תוכנית להכשרת עובדים לעידן הדיגיטלי, במסגרת מרכזי הכשרה בפריפריה. לדברי יו"ר הקבוצה, יהודה זיסאפל, מדובר בחזון חדש להכשרת עובדים הנחוצים לתעשיות ההייטק בישראל, אשר יסייע לסגירת הפער הדיגיטלי בישראל. על פי התוכנית, מרכזי ההכשרה יוקמו בפריפריה החברתית ולאחר מכן העובדים יועסקו באותם מקומות בסטארט-אפים שיוקמו שם. כך, ייווצרו מוקדי משיכה לאנשי הייטק נוספים לעבור לעבוד בהייטק בפריפריה וליהנות מאיכות החיים שהיא מציעה.

זיסאפל דיבר בפתיחת כנס בינת - אקספו הנערך היום במרכז הירידים בתל-אביב. הוא ציין כי המהפכה הדיגיטלית משפיעה על החברה ועל העסקים, אולם היא גם מייתרת כוח-אדם בנושאים מסוימים, ויוצרת מקומות תעסוקה חדשים הדורשים מיומנויות חדשות. "לכן צריך להכשיר יותר מהנדסים ולעשות הסבה של עובדים בכל המיומנויות", כך זיסאפל.

לדבריו, רד-בינת קידמה שורה של תוכניות להכשרת עובדים לתעשיית ההייטק, החל מתוכנית בבתי ספר תיכוניים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה, תוכנית אופקים להייטק שהגיעה כבר ל-1,500 משתתפים, תוכנית להכשרת עולים חדשים להגנת סייבר, תוכנית להכשרת בני 45 ומעלה להייטק ולאחרונה תוכנית להכשרת יוצאי יחידת גולני להייטק.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, העלה מיצג נוסח טים קוק על טכנולוגיה ועולם העסקים. לדבריו, הטכנולוגיות מטלטלות השוק אינן סערה חולפת ובתוך 3 שנים יגיע גל חזק יותר של טכנולוגיות משבשות ו-4 מתוך 10 חברות קיימות כיום ייעלמו בתוך 5 שנים. למרות זה, מתברר שרק 30% מהחברות פועלות כדי להתאים עצמן לשוק החדש.

בן צור אמר שעל רקע הגידול האקספוננציאלי בכמות המידע בעולם (90% מהמידע בעולם הצטבר בשנתיים האחרונות) וכניסתן של טכנולוגיות הדיגיטל, נוצרות הזדמנויות רבות למספר ענק של סטרטאפים שמזהים הזדמנויות עסקיות ויכולות טכנולוגיות וגם מקדמים את הטכנולוגיה קדימה. מה סוד ההצלחה של הטכנולוגיות מטלטלות השוק? חוויית המשתמש והערך למשתמש, שמשתלבים במכשירים ובפלטפורמות השונות. חברות שהשכילו לעשות את זה מצליחות כמו למשל אמזון, לעומת חברות שנכשלו כמו H&M או Toys R Us.

הוא ציין כי ברשימת הפורצ׳ן 500, יותר ממחצית החברוצת נעלמו ב-15 השנה האחרונותֿ, לאחר שמודל העסקים שלהן הפסיק להיות רלוונטי. גם מבנה הארגונים משתנה, מהיררכי לרשת של קבוצות ואשכולות, ועד 2020 יגיע שיעור בני דור ה-Y למחצית מכוח העבודה. לדבריו, גם האנליסטים אובדי עצות בעולם החדש, וכך למשל 50% מהטכנולוגיות המבטיחות שחברת גרטנר זיהתה, נעלמו. המושג המדובר היום הוא chaordic - שילוב של סדר וקאוטיות, והמחלה של הדור החדש היא VADD - הפרעת קשב וריכוז וירטואלית, שנובעת מעודף דופאמין במוח כתוצאה מגירויים מהסמארטפון.

קבוצת רד-בינת מציינת 38 שנה להקמתה, עם יוזמות חדשנות והקמת חברות סטראטאפ רבות לאורך הדרך, 10 מהן הונפקו בבורסה בארה"ב ורבות אחרות עברו אקזיוט ונמכרו. "קבוצת רד בינת תרמה הרבה למה שאנחנו קוראים סטארטאפ ניישן והולידה הרבה יזמים שהשפיעו על תעשיית הייטק של מדינת ישראל," אמר זיסאפל. בכנס בינת אקספו משתתפים 6000 אנשי הייטק, עם עשר ועידות מקבילות ו-70 מציגים בתערוכה. הכנס יסתיים במסיבת הייטק רבת משתתפים והופעה של עברי לידר.