ד"ר גיא איזיקיאל מצטרף כשותף לקרן ההון סיכון פיטנגו

אחרי קדנציה מזהירה בוונטור ופחות מוצלחת בבריינסוויי, איזיקיאל יצטרף לצוות מדעי החיים לצידו של איתי הראל

חברת ביומד / צילום: רויטרס
חברת ביומד / צילום: רויטרס

קרן ההון סיכון פיטנגו הודיעה על מינויו של ד"ר גיא איזיקיאל כשותף בקרן. איזיקיאל יצטרף לצוות מדעי החיים לצידו של איתי הראל. בשנה האחרונה שימש איזיקאל כוונצ'ר פרטנר (שותף-יועץ במשרה חלקית) בקרן.

איזיקיאל מוכר לשוק הישראלי בעיקר כמנכ"ל של חברת וונטור שנמכרה ב-2009 בכ-325 מיליון דולר לתאגיד מדטרוניק, לאחר שפיתחה מוצר פורץ דרך להחלפת מסתם בניתוח זעיר פולשני. וונטור הייתה חברת פורטפוליו של פיטנגו, אשר רשמה רווח נאה על ההשקעה. איזיקאל שימש לאחר הרכישה גם בתפקיד שיווקי וניהולי במדטרוניק. לפני תפקידו בוונטור, שימש איזיקיאל כנשיא ומנכ"ל חברת Marval Pharma, שפיתחה חומרי ניגוד חדשניים לשימוש בצילומי רנטגן ו-CT, וכן כמנה בכיר ב-Medrad (חברת בת של ענקית הפרמצבטיקה Bayer), במטה החברה בארה״ב.

לאחר התקופה בוונטור, שימש איזיקיאל במשך כשנה כמנכ"ל חברת בריינסוויי המפתחת ומשווקת קסדות גירוי מגנטי לטיפול במחלות נפש ומוח. בתפקיד זה הוא נחשב תחילה לליהוק מושלם בשל השילוב בין גישה ישראלית למחקר פיתוח וניסיון בשיווק ומכירות בארה"ב. אולם, לאחר חיכוכים עם הדירקטוריון, הוא פרש וכעת עומד בראש החברה יעקב מיכלין.

איזיקאל הוא בעל תואר דוקטור לרפואה (MD) מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת פיטסבורג.

רמי קליש, שותף מייסד בפיטנגו, אמר היום כי: "גיא מביא איתו ניסיון רחב הן מהצד הניהולי והן מהצד היזמי. לגיא יש ידע רחב וקשרים שיכולים לסייע לאתר את הפיתוחים החדשניים והמעניינים ביותר בשוק כמו גם להצמיח את החברות המובילות שהשקענו בהן. פיטנגו ממשיכה לצמוח ולהתרחב לתחומים נוספים והמעורבות של גיא בתחום מדעי-החיים תסייע לצוות שלנו ולחברות הפורטפוליו".

איזיקיאל אמר: "אני שמח ונרגש להצטרף לפיטנגו. עבורי זו סגירת מעגל להצטרף לקרן כשותף. תחום מדעי החיים נמצא בתקופה מרתקת של פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך, לצד האתגר למציאת פתרונות יעילים יותר במטרה להוריד את עלויות הטיפול הגבוהות. כל אלו יוצרים עבורנו הזדמנויות מאד מעניינות לבנית פורטפוליו של חברות מעולות בתחום.״

פיטנגו (בשמותיה השונים) הוקמה ב-1993 וכיום מנהלת קרנות בהיקף הון שעולה על 2 מיליארד דולר. פיטנגו משקיעה בחברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה והרפואה, בכל השלבים. באמצעות קרן להשקעה בשלבים מוקדמים, וקרן הצמיחה השקיעה עד היום בלמעלה מ-200 חברות. כמו כן שותפה פינטנגו בחממה בתחום הבריאות הדיגיטלית יחד עם מדטרוניק, IBM ובית החולים רמב"ם. בין האקזיטים שלה במדעי החיים ניתן למנות את וונטור, אופטונול, מדיגייד, קולבר, די בי מושן, סופרדיימנשן ודיסק-או-טק. שותפי מדעי החיים של הקרן מאז הקמתה היו רות אלון, ד"ר ניסים דרוויש ודודי ישראלי אשר עזבו את הקרן בינתיים, וכן איתי הראל אשר אליו מצטרף איזיקיאל כעת.