״מגה שוב רווחית, מקווים שהבעלים ישתף עובדים בהצלחה״

הערב ערכה יינות ביתן, בעלת השליטה במגה, אירוע לעובדי החברה בעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים • יו"ר ועד עובדי מגה: "לאחר שנתיים של עבודה קשה מגה עלתה על דרך המלך בתוך קבוצת ביתן"

נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן

״לאחר שנתיים של עבודה קשה מגה עלתה על דרך המלך בתוך קבוצת ביתן: מגה חזרה להיות רווחית, חזרה לגייס עובדים חדשים, ובתקווה שבשנה הבאה נשפר עוד את הרווחיות של החברה כך שנוכל לבוא לבעלים ולבקשו כי ישתף את העובדים בפירות ההצלחה״ כך, אמר הערב (א') יו״ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, באירוע לעובדי קבוצת יינות ביתן שהתקיים הערב בהיכל מנורה-מבטחים בת״א.

באירוע השתתפו כ-9,000 עובדי וספקי החברה ובמהלכו נערכה הופעה של הזמרים רגב הוד ומשה פרץ. עלותו המוערכת הנה מאות אלפי שקלים, ונכחו בו שר האוצר משה כחלון, ויו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

שר האוצר כחלון ברך את נחום ביתן, והתייחס לכך שלפני שנתיים רכש בסכום של 455 מיליון שקל את רשת הקמעונאות הקורסת מגה, וקלט חלק ניכר מעובדיה. ״בחוק לעידוד השקעות הון אנחנו נותנים מיליוני שקלים למפעלים כדי שיעסיקו ארבעים או חמישים עובדים, ואתה הצלת 4,000 עובדים, דמיינו לכם מה המחיר של ההצלה הזו״.

יו״ר ההסתדרות ניסנקורן הוסיף: ״לנחום ביתן לקח שעתיים לחתום על הסכם קיבוצי. אני מקווה שבעוד כמה חודשים עובדי מגה ויינות ביתן יחלו בהסכם קיבוצי משותף לכל הקבוצה״ - הסכם שיספק את ההטבות שנהנים מהם היום עובדי מגה, גם לאלפי העובדים האחרים של הקבוצה.

יו״ר ועד עובדי מגה המשיך והתייחס למשבר שעבר על הרשת שנכנסה לפני כשנתיים וחצי להקפאת הליכים: ״מגה עברה טלטלה קשה שכמעט והכריעה אותנו. נאלצנו להיפרד מרבים מחברינו וחברותינו, נדרשנו להסכים לוויתורי שכר על אף ששכרנו אינו בשמיים ונדרשנו לקחת אחריות משותפת עם ההנהלה ועם הבעלים הקודמים והכול על מנת שנצליח להציל את מגה בכללותה״. אלי סיכם כי ״הצלחנו להציל את מגה ועימה ארבעת אלפים מקומות עבודה ולהשאירה משפחה אחת העוברת כמקשה אחת לידי בעלים חדשים״.

השנתיים האחרונות היו מורכבות עבור ביתן, שנאלץ להתמודד עם עיכול הרכישה של רשת מגה בעיר, עוד בטרם סיים לעכל רכישות קודמות שביצע, בהן רשת כמעט חינם. הרכישות הללו הצריכו השקעות רבות בסניפים מוזנחים ובשיקום תדמיתה של הרשת שנפגעה. בשנה האחרונה הוא חווה תקופה מאתגרת, במהלכה התמודד עם נתק ביחסים עם אחת מספקיות המזון הגדולות בישראל - קבוצת נטו, שהפסיקה את אספקת הסחורה לרשתות שבשליטתו.

זהו האירוע הראשון מסוגו שעורכת הקבוצה, שעשוי ללמד בין היתר על מצבה הכלכלי, זאת לאחר תקופה של שמועות על איתנותה.