משרד התקשורת: לקבוע מדדי איכות לביצועי הרשתות

משרד התקשורת שכר חברה שתקבע מדדים לאיכות הרשתות שיהיו ניתנים לפיקוח • דור טכנולוגיות ומאיר אלג'ם נבחרו להכנת עבודה בנושא

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

התלונות על איכות הרשתות הסלולריות והביצועים שהן מנפקות, הביאו את משרד התקשורת למסקנה כי הגיע הזמן לקבוע מדדי איכות לרשתות. ל"גלובס" נודע כי המשרד פרסם לאחרונה מכרז חיצוני לאסדרת הנושא, והחברה שזכתה בו היא חברת דור טכנולוגיות. מי שיוביל את הפרויקט מטעמה הוא מאיר אלג'ם, לשעבר מנהל אגף הנדסה בפלאפון.

אחת הבעיות ביכולת של המשרד לפקח על איכות הרשתות הסלולריות היא היעדר הגדרות מפורשות לביצועים של הרשתות. זה אומר שהמשרד מתקשה להפעיל את סמכותו כאשר הוא מקבל תלונות על קשיי קליטה או על ביצועים ירודים של המפעילים. מכאן נולד הצורך לקביעת סטנדרטים שיאפשרו למשרד לפקח על הביצועים ולוודא שהמפעילים יעמדו בתנאים מינימליים.

קביעת המדדים תובא לתגובת המפעילים וקרוב לוודאי שהמהלך לא יעבור בקלות מצידם. הרושם הכללי הוא שאיכות הרשתות בארץ נמצאת במגמת נסיגה עקב התחרות הקשה בשוק וצמצום התקציבים המיועדים להשקעות. זה בא לידי ביטוי במספר הניתוקים בשיחות ולא רק בקצבי גלישה, כך למשל ידוע על ניתוקי שיחות בכבישים ראשיים בנקודות ספציפיות שלא מטופלים כבר שנים והחברות מודעות לכך וכבר לא מתאמצות לתקן.