חדשות התעשייה: הקבוצה הסודית "הקפסולה של האח הגדול"

מה הקשר בין "האח הגדול", הרצון של רשת להעלות את רמת השידורים שלהם וקבוצת וואטסאפ סודית שנקראת "הקפסולה של האח הגדול"? • וגם, למה יסגרו הערב סניפים של יינות ביתן?

מנחי האח הגדול עופר שכטר לירון וימן ואסי ישראלוב / צילום: :מיכה לובטון
מנחי האח הגדול עופר שכטר לירון וימן ואסי ישראלוב / צילום: :מיכה לובטון

אין זה סוד שמחזיקת הרישיון רשת התבטאה בגלוי בעבר נגד איכות התכנים של תכנית הריאליטי האח הגדול, ומאז שהתוכנית הועברה אליה היא מתאמצת לאותת שתחת ידה תעלה רמת התכנים המשודרת.

אחת הגזרות החשובות בהם עושה רשת מאמץ לאותת על השינוי לכאורה היא אצל בעלי המאה שאמורים בעקיפין לקחת חלק במימון התוכן: המפרסמים. ל"גלובס" נודע כי במקביל לשידורי התוכנית מתנהלת קבוצת ווטסאפ סודית סגורה הנושאת את השם "הקפסולה של האח הגדול" המיועדת לאנשי שיווק בכירים שנבחרו על-ידי רשת אליהם מועברים תכני פרימיום.

הקבוצה שנפתחה עם עליית התוכנית לאוויר הזמינה בפניה ממוקדת אישית ודיסקרטית בכירים נבחרים מעולם השיווק והפרסום להצטרף לפלטפורמה. התכנים המובאים בקבוצה, עוסקים בהתנהגויות ותובנות הקשורות לאח הגדול, בהיבטים חברתיים אסטרטגיים - אך אינם עוסקים בדיירים או במתרחש באופן ישיר בבית האח.

נראה כי הכוונה של רשת הייתה לייצר שיח מעל "האח הגדול" ולא על התוכנית עצמה. לחברים בקבוצה אין אפשרות להגיב על התוכן. הכוונה שאותם מנהלים שצורפו יחשפו למומחים המעלים תכנים בפורמט של טורי דעה העוסקים בסוגיות חברתיות, כלכליות, עסקיות וטכנולוגיות בחברה הישראלית. בין המומחים שמציגים טורי דעה נמנים בין היתר אייל דורון, מישל שטיין-טיר, לילך סיגן, מוטי שרף ועוד.

ביתן סוגר הערב את סניפי קבוצת מגה-ביתן בשביל הופעה לעובדים

עובדי קבוצת יינות ביתן-מגה יסגרו הערב (א') את סניפי הרשת מוקדם מהרגיל, חלקם כבר ב-18:00 בערב, וזאת על מנת שכ-9,000 עובדי הקבוצה וספקיה יוכלו להגיע לאירוע החגיגי והראשון מסוגו של החברה מאז רכישת מגה. האירוע יתקיים בהיכל מנורה-מבטחים בנוכחות בעל השליטה נחום ביתן, שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שייהנו מהופעה של הזמרים משה פרץ ורגב הוד. היקף ההשקעה אינו ידוע, אך למינימום של מאות אלפי שקלים למימונו יש לצרף את המחיר הכלכלי של סגירת הסניפים ו"אובדן" הפדיון על שעות המסחר. לפני כשנתיים רכשה ביתן את רשת מגה, שעובדיה מאוגדים תחת ועד בראשות אייל אלי, ובכך הפכה לקבוצת קמעונאות המזון השנייה בגדולה בשוק. היא מונה כ-200 סניפים עם מחזור מכירות שהסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל ב-2017. 

נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
 נחום ביתן / צילום: שוקה כהן