נעילה חיובית בת"א; מניות הביומד והטק הובילו את המדדים

נראה כי טראמפ זעזע שוב את השווקים בשבוע שעבר, אך לפחות לפי יום המסחר האחרון בשבוע שעבר - המגמה שככה • הודעה מפתיעה ורעה לפריגו • מחיר הנפט נרגע

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

שבוע המסחר נפתח היום (א') במגמה חיובית על רקע הירגעותם של השווקים בארה"ב מהפצצה שהנשיא טראמפ הטיל בשבוע שעבר, הלא היא נסיגת ארה"ב מההסכם עם איראן. מחיר הנפט נסק בימים שלאחר ההודעה וכן גם שוקי המניות התנהלו בתנודתיות, אך ביום המסחר האחרון (ו') נראה כי המגמה בשני אלו נרגעה מעט.

 

הרגיעה בעליות הנפט  - כפי שניתן לראות בגרף המצורף, מחיר הנפט צנח על הודעתו של טראמפ על הנסיגה מהסכם הגרעין, אך מיד לאחר מכן זה שב לעלות. העליות המשיכו עד יום ו', עת חלה רגיעה קלה בשווקים - שהתבטאה גם במחיר הנפט. יש להזכיר כי איראן היא יצרנית נפט יחסית מרכזית והנפט שהיא מייצרת תופס נתח של כ-4% מהצריכה העולמית, לא מספר של מה בכך.

 

אבגול - HFH (המחזיקה 50.76% ממניות החברה) ולאומי (המחזיקה 14.96% מהמניות) הודיעו על מכירת האחזקות שלהן בחברה. HFH ולאומי ימכרו את מניותיהן עבור 5.78 שקל למניה לאינדורמה, חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד. מדובר בפרמיה מרשימה של כ-50% על מחיר המניה.

פריגו - הודיעה ביום שישי שהיא לא צפויה לקבל מרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) אישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה למשאף ProAir עוד השנה. המשאף הוא אחד המוצרים המקוריים הבולטים של טבע, והוא נמכר ב-130 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה (לסיפור המלא). 

בי.ג'י.איי - כמעט שנתיים עברו מאז שחברת המזון טעמן, שבבעלותו של חיים שלום, ביקשה להשתלט על ויליפוד הבורסאית, באמצעות רכישת שליטה בחברת BGI, ששלטה בשרשור ב-ויליפוד (באמצעות החברה הבת שלה, BSD). היום, אחרי פיתולים רבים בעלילה, עברה השליטה ב- BGI לידי טעמן, אך יש לציין שנכון להיום, הנכס העיקרי של BGI הוא החזקה של כ-21% ממניות BSD, השולטת בוויליפוד; עם זאת, בעלי המניות הגדולים כיום ב- BSD הם האחים יוסי וצבי ויליגר, מייסדי ויליפוד, שבכך חזרו לשלוט בחברה שהקימו. ויליפוד, שמייבאת, מייצרת ומשווקת מוצרי מזון, נסחרת בשווי 209 מיליון שקל (לסיפור המלא).

עונת הדוחות

נייס - ברבעון הראשון צמחה החברה ב-9.8% בשורת ההכנסות ביחס לרבעון המקביל, כשההכנסות הגיעו ל-335 מיליון דולר (ההכנסות על בסיס Non-GAAP הגיעו ל-341 מיליון דולר, צמיחה של 10.7%). ההכנסות משירותים צמחו ב-7.4%, ההכנסות ממוצרים ירדו ב-10.4% וההכנסות מתחום הענן, המסומן כמנוע הצמיחה של החברה, גדלו ב-31.9% בהשוואה לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי צמח ב-36.1% ל-23.5 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-64.5 מיליון דולר, עלייה של 17.1%, והרווח למניה הגיע ל-1.03 דולר, גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים. התחזית ל-2018 היא להכנסות של 1.434-1.458 מיליארד דולר ולרווח נקי של 4.43-4.63 דולרים למניה (לסיפור המלא).

כיל - הכנסות החברה גדלו ב-7.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-1.4 מיליארד דולר. כיל נהנתה ברבעון ממחירי אשלג גבוהים יותר (עלייה של 28 דולר לטון אשלג לעומת הרבעון המקביל אז היה מחירו 216 דולר לטון), לצד שיפור בכמויות ובמחירי המכירה של ברום ונגזרותיו ושל פוספטים מיוחדים. ברווח הגולמי נרשמה עלייה של 20.3% והוא הגיע ברבעון לכ-431 מיליון דולר. במהלך הרבעון השלימה כיל את מכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמן שלה לקרן SK Capital, חברת השקעות פרטית המתמקדת בעסקים בתחומי החומרים המיוחדים, כימיקלים ופארמה, תמורת כמיליארד דולר. השלמת העסקה הניבה רווח הון מרשים של 841 מיליון דולר, מה שהקפיץ את הרווח התפעולי של כיל ברבעון לכ-985 מיליון דולר, לעומת 116 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, רווח נקי של 928 מיליון דולר לעומת רווח של 68 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017 (לסיפור המלא).