מנהרה התקפית הושמדה בצפון הרצועה; מעבר כרם שלום נסגר

מנהרה בסמוך למעבר ארז הופצצה על ידי צה"ל • מעבר הסחורות בכרם שלום לא ייפתח החל ממחר ועד להודעה חדשה

תוואי המנהרות / אילוסטרציה: דובר צה"ל
תוואי המנהרות / אילוסטרציה: דובר צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו הערב (שבת) מנהרת טרור התקפית של חמאס בצפון רצועת עזה. התוואי של המנהרה הופצץ, ומצה"ל נמסר כי היא נוטרלה במרחק של מטרים ספורים משטח ישראל. המנהרה יועדה לחצות את הגדר בסמוך לישוב ישראלי ולמעבר ארז המשמש כמעבר הומניטרי.

זאת לא הפעם הראשונה שחמאס חופר מנהרות התקפיות בסמוך למעברים המשמשים לצרכים הומניטאריים: בינואר האחרון צה"ל חשף ונטרל מנהרה אחרת באזור מעבר הסחורות בכרם שלום שבדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "המנהרות מוכיחות את הציניות של ארגון הטרור חמאס כלפי תושבי רצועת עזה".

בצה"ל אמרו הערב כי חמאס ממשיך להשקיע משאבי עתק בבניית מנהרות טרור ומחבל במאמצים ההומניטאריים שמאפשרות ישראל ומדינות נוספות לתושבי הרצועה. שם אמרו כי בשבועות האחרונים חמאס פועל להפיכת מרחב הגדר שבין ישראל לעזה למרחב טרור ולחימה, תוך הימשכות הפרות הסדר האלימות שמהוות כסות לפעילות טרור מעל ומתחת לקרקע. לפי צה"ל חשיפת המנהרה שהושמדה הערב מהווה הוכחה לכך.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן צייץ בעקבות התקיפה כי "חמאס מפזרת סיסמאות על רצונה ב'הודנה' ארוכת טווח אבל בפועל ממשיכה לחפור מנהרות טרור לשטח ישראל. אנחנו לא קונים את הבלוף הזה. נמשיך, כמו הערב, לפגוע בתשתיות הטרור. הנוסחה היחידה שבאה בחשבון היא פירוז תמורת שיקום".

בתוך כך, מעבר הסחורות בכרם שלום לא ייפתח החל ממחר ועד להודעה חדשה וזאת בעקבות אירועי ההשחתה מסוף השבוע בצדו הפלסטיני של המעבר. גם בסוף השבוע שעבר התפרעו במקום פלסטינים, והעלו באש תשתיות המשמשות להעברת דלקים לתחומי עזה.

על סגירת המעבר, מלבד סוגיות הומניטאריות החליטו מוקדם יותר היום שר הביטחון, ליברמן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף במיל' כמיל אבו רוקון.

מקרא תוואי מנהרות / דובר צה"ל
 מקרא תוואי מנהרות / דובר צה"ל