פריגו: עיכוב בהשקת גרסה גנרית לתרופה מקורית של טבע

חברת התרופות פריגו הודיעה כי ה-FDA לא יאפשר לה לשווק את המשאף החדש שלה • תחזית הרווח השנתית שלה מתעדכנת כלפי מטה

מפעל פריגו בירוחם / צילום: רויטרס
מפעל פריגו בירוחם / צילום: רויטרס

החדשות השליליות של פריגו הן חדשות חיוביות לטבע: חברת התרופות פריגו הודיעה ביום שישי שהיא לא צפויה לקבל מרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) אישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה למשאף ProAir עוד השנה. המשאף הוא אחד המוצרים המקוריים הבולטים של טבע, והוא נמכר ב-130 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.

לפי הדיווח של פריגו, אנשי ה-FDA הודיעו לפריגו טלפונית ביום חמישי כי היא צפויה לקבל מכתב תשובה מלא (CRL) בנושא, כשהמשמעות היא עיכוב בקבלת האישור ודחייה של ההשקה שהייתה אמורה להתבצע ברבעון האחרון של השנה, לפי התחזיות שמסרה פריגו בעבר. פריגו ציינה בדיווח כי לאחר קבלת המכתב היא תבחן את הערות ה-FDA וכיצד לטפל בהן.

כתוצאה מכך, תחזית הרווח השנתית, שפריגו אשררה רק לפני כמה ימים עם פרסום דוחות הרבעון הראשון, מתעדכנת כלפי מטה. פריגו ציפתה שהשקת ה-ProAir הגנרי תתרום לה 9 סנטים לרווח השנתי למניה, שהיה צפוי להגיע ל-5.05-5.45 דולר. מניית פריגו  ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-4.1% ומניית טבע  עלתה ב-1.8%. כאמור, מדובר במוצר שהניב עבור טבע הכנסות של 130 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עלייה של כ-7% ביחס לרבעון המקביל.

לפי הסכם פשרה שנחתם בין טבע לפריגו בשנת 2014, פריגו הייתה זכאית להשיק את הגרסה הגנרית שלה למשאף מיד לאחר קבלת אישור FDA וללא הגבלת כמויות החל מיוני 2018.

פריגו , המנוהלת כיום על ידי אובה רורהוף, נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי 10.7 מיליארד דולר. טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת באותן בורסות והשווי שלה הוא 19.7 מיליארד דולר.