הכנסות פריון ירדו, אך הרווח השתפר ברבעון הראשון

חברת הפרסום הדיגיטלי עברה לרווח של 57 אלף דולר לאחר הפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל

דורון גרסטל / צילום: איל יצהר
דורון גרסטל / צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט פריון מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה בהכנסות, אך עם איזון בשורה התחתונה וגידול משמעותי ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). החברה הותירה ללא שינוי את התחזית השנתית שנה, ומצפה לסיים את 2018 עם EBITDA מתואם של 28-32 מיליון דולר, לעומת 11.9 מיליון דולר ב-2017.

פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה התמקדה בעבר בתחום החיפוש באינטרנט, תחום שנשחק בשנים האחרונות ועל מנת לפצות על השחיקה היא נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי עם רכישת חברת אנדרטון מארה"ב.

ברבעון הראשון, ההכנסות מתחום החיפוש המשיכו לרדת כצפוי והסתכמו ב-31.6 מיליון דולר, ירידה של 15.9% בהשוואה לרבעון המקביל. לעומת זאת, ההכנסות מפרסום עלו ב-20.1% ל-29.3 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהגדלת הוצאות הפרסום בשוק האמריקאי, והיוו כמעט מחצית מהכנסות החברה ברבעון. סך ההכנסות היה 60.9 מיליון דולר, ירידה של 1.7%.

לפי כללי החשבונאות GAAP, פריון עברה לרווח תפעולי של 224 אלף דולר, והציגה איזון (רווח נקי של 57 אלף דולר) בשורה התחתונה. זאת לעומת הפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-3 מיליון דולר, עלייה של 9.6% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם גדל ב-22.8% ל-4.3 מיליון דולר.

פריון רשמה ברבעון תזרים חיובי של 14.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסוף הרבעון היו לה בקופה 41.7 מיליון דולר.

"במהלך הרבעון הראשון, המשכנו לקדם את ההתייעלות הארגונית ואסטרטגיית התפנית העסקית שלנו", אמר היום מנכ"ל החברה, דורון גרסטל. "מאמצינו לחיזוק הפתרון והערך המוסף שאנדרטון מציעה לשוק באמצעות שילוב שירותים קריאטיביים מבוססי תובנות צרכניות עם פלטפורמה המספקת את המסר הנכון במקום הנכון, באמצעות רשת מובחרת של ספקי מדיה - הובילו לגידול של 20% בהכנסות מפרסום לעומת הרבעון המקביל.
אנו מעודדים מתגובת הלקוחות לפלטפורמת 'המיתוג הדיגיטלי המסונכרן' החדשה של אנדרטון, היוצרת חוויה הוליסטית ואחידה למותגים ממוקדי איכות במגוון מדיות ורשתות חברתיות".

על תחום החיפוש אמר גרסטל, כי "פעילות החיפוש ממשיכה לספק תזרים מזומנים יציב, התומך בהשקעות שלנו באנדרטון, בחיזוק המאזן ובהפחתת החוב שלנו ב-14.4 מיליון דולר, מ-64.6 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2017 ל-50.2 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון השנה. השותפות ארוכת הטווח שלנו עם בינג נותרה חזקה, וממצבת אותנו היטב כדי לספק פתרון חיפוש מקיף לספקי מדיה מובחרים ברחבי העולם".

פריון  נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 58 מיליון דולר אחרי ירידה של 45.7% במניה בשנה האחרונה.