סקיפיו טכנולוגיות הישראלית גייסה 10 מיליון דולר

בין המשקיעים היו חברת המוליכים למחצה היפנית Megachips, קרן פיטנגו ואינטל קפיטל • עד כה גייסה החברה 50 מיליון דולר בשישה סבבי גיוס

חברת סקיפיו טכנולוגיות / צילום: באדיבות החברה
חברת סקיפיו טכנולוגיות / צילום: באדיבות החברה

חברת סקיפיו טכנולוגיות (Sckipio) הישראלית הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת חברת המוליכים למחצה היפנית, Megachips. הגיוס הנוכחי הוא סבב הגיוס השישי של החברה, המביא את סך גיוסיה ל-50 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם משקיעים מהסבבים הקודמים, בינהם אינטל קפיטל, פיטנגו, ג'מיני, ג'נסיס, אמיתי ונצ'רס, אביב ונצ'רס וקרן סירטק, וכן קרן אקסס ונצ'רס.

סקיפיו מייצרת רכיבי G.fast, שבבים חדשניים לתקשורת מהירה במרחקים קצרים מ-500 מטר. עד שנת 2015, נהוג היה לחשוב שטכנולוגיה זאת יכולה לשמש למרחקים הקצרים מ-250 מטר בלבד. סקיפיו הייתה הראשונה שהראתה הוכחת היתכנות לשימוש בטכנולוגיה במרחקים של עד קרוב ל-500 מטר. כיום החברה מייצרת שבבים שמאפשרים גלישה במהירויות של ג'יגה ואף של שני ג'יגה לשנייה.

טכנולוגיית G.fast עדיין לא נמצאת בשימוש רחב, אך לפי סקר שערכה חברת הייעוץ Broadbandtrends לפני כחודש, 80% מהספקים המובילים בעולם בתקשורת בפס רחב, מתכוונים לפרוס ציוד G.fast עד סוף שנת 2018. סקיפיו עובדת עם 30 ספקים ברחבי העולם, ובחברה מקווים כי גיוס זה ינוצל לטובת המשך ההתרחבות הגלובלית של החברה ללקוחות נוספים.

Megachips היפנית היא משקיעה אסטרטגית, ששיתוף הפעולה איתה צפוי להרחיב את הפעילות של סקיפיו ביפן. כיום לחברה משרדים קטנים ביפן, אשר צפויים לגדול בעקבות ההשקעה. ההשקעה מגיעה על רקע שיתוף פעולה עסקי בין החברות בעבר. "אנו מאמינים בפוטנציאל הגדול של מערכות G.fast ואנו רואים בחברת סקיפיו כשחקן מרכזי בשוק", אמר אקירה טקטה, מנכ"ל ונשיא Megachips, בעקבות ההשקעה. "פרמטר נוסף שהיה מאד חשוב לחברת Megachips הינו ההכרות הארוכה והעבודה המשותפת עם הנהלת חברת סקיפיו. אנו מאמינים בצוות של החברה וביכולתו להמשיך ולהוביל את השוק".

ת"ז: סקיפיו

שנת הקמה: 2012

מייסדים: דוד באום, אורן מנצור, רון סטרנסון ורמי ורבין

גיוסים עד כה: 50 מיליון דולר

משקיעים בולטים: Megachips, אינטל קפיטל, פיטנגו, ג'מיני, ג'נסיס ואמיתי ונצ'רס

משרדים: לחברה משרדים בישראל, בארה"ב, בקוראיה, בטייוואן וביפן

מספר עובדים: 70 עובדים, מתוכם כ-50 בישראל.