אפל בשמיים: מפעילה רחפנים כדי לשפר את שירות המפות

התכנית החדשה של הממשל האמריקאי תאפשר לחברות שמשתתפות בה לבצע פעולות שנאסרו עד היום • מייקרוסופט, אינטל ואובר הן בין החברות שהשתתפותן בתכנית אושרה

רחפנים / צילום: שאטרסטוק
רחפנים / צילום: שאטרסטוק

אפל תשתמש ברחפנים כדי לשפר את Apple Maps, באמצעות הדאטה שתאסוף דרך תצלומי אוויר. החברה תעשה זאת במסגרת פיילוט ממשלתי חדש בארה"ב שיאפשר למספר מצומצם של חברות לבחון שימוש ברחפנים בדרכים שחורגות מהרגולציות המאושרות כיום.

לדברי אפל, שידועה בשמירה על פרטיות משתמשיה, היא תמשיך להגן על פרטיות גם עם השימוש ברחפנים. החברה אמרה לרויטרס כי בשל מחויבותה לפרטיות, היא תטשטש את כל הפרצופים ואת כל לוחות הרישוי שיתפסו במצלמות לפני שתפרסם את התמונות שצולמו ע"י הרחפנים. הטכנולוגיה תיבחן בצפון קרוליינה בתור צעד ראשון.

התכנית החדשה של הממשל האמריקאי תאפשר לחברות שמשתתפות בה להטיס רחפנים בלילה, מעל אנשים, בקרבת שדות תעופה ועוד - פעולות שנאסרו עד היום. רק עשר חברות התקבלו לפיילוט מתוך כמאתיים שהגישו מועמדות. מטרת התכנית היא לאפשר לארה"ב להבין מהי הרגולציה הנכונה והבטוחה עבור שימוש ברחפנים. לפי רויטרס, בקשתה של אמזון להשתתף בתכנית כדי לבחון משלוחים באמצעות רחפנים בניו יורק נדחתה. מייקרוסופט, אינטל ואובר הן בין החברות שהשתתפותן בתכנית אושרה.