נעילה ירוקה בוול סטריט; הנפט זינק לשיא של מעל ל-3 שנים

הנפט הגולמי עלה בכמעט 3% וחוצה את רף 71 הדולרים לחבית • אבן קיסר וסיוה צנחו בעקבות הדוחות

סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: לוקאס ג'קסון, רויטרס
סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: לוקאס ג'קסון, רויטרס

וול סטריט נסחר היום (ד') במגמה חיובית, לאחר נעילה מעורבת אמש. בורסות אסיה באירופה ננעלו במגמה מעורבת.  

 

שוק הנפט העולמי רשם בימים האחרונים עליות מחירים שלא נראו מאז נובמבר 2014, בעיקר בשל הצפייה להחלטתו של טראמפ. הנפט הגולמי עולה היום בכמעט 3% וחוצה את רף 71 הדולרים לחבית. 

בגזרת המאקרו פורסמו היום מלאי הנפט הגולמי בארה"ב, נתון משמעותי על רקע העלייה במחירי הנפט ופרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן. התחזיות צפו כי מלאי הנפט קטנו ב-200 אלף חביות לעומת הנתון הקודם שהצביע על עלייה של 6.2 מיליון חביות, אך בפועל ההתכווצות הייתה גדולה יותר עם מינוס של 2 מיליון חביות. עוד פורסמו מדד המחירים ליצרן שעלה ב-0.1% ומדד הליבה של המחירים לצרכן שעלה ב-0.2%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אתמול בערב התנערות ארצו מההסכם הגרעיני עם איראן ועל הטלת סנקציות "ברמה הגבוהה ביותר" על מדינה זו. הוא רמז על תמיכת ממשלו בהחלפת משטר האייתוללות בטהראן והכריז כי ארה"ב מתייצבת לימין העם האיראני שראוי למשטר טוב יותר. בנאום קצר בבית הלבן אמר טראמפ, כי הסכם עם איראן רקוב ביסודו וכי הוא לא היה צריך להיחתם מלכתחילה. "המסמך הזה הוא הונאה אחת גדולה", אמר הנשיא. לדבריו, ההגבלות שמטיל ההסכם על הפעילות הגרעינית של איראן היו חלשות והוא אינו מטיל שום מגבלה על פעילות פיתוח הטילים שלה ותמיכתה בארגוני טרור.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום בעקבות החלטתו של טראמפ כי "אנחנו מבינים שהאיומים רציניים מאוד. כל האנושות וכל המדינות צריכות להכיר בכך שהעולם הוא מאוד שברירי". 

הערב נפתח היום השני בכנס המפתחים של גוגל  בעיר מאונטן ויו שבקליפורניה. בין החידושים עליהם גוגל הודיעה אתמול היו גם פיצ'רים שילמדו את דפוסי השימוש של המשתמשים במערכת ההפעלה אנדרואיד P, וכך המערכת תנהל טוב יותר את חיי הסוללה למשל. המערכת תראה למשתמשים כמה זמן הם מבלים במכשיר הסלולרי, בניסיון לסייע להם לנהל את זמנם טוב יותר ותאפשר לקבוע מסגרת זמן לשימוש בכל אפליקציה. גוגל מאפס תראה למשתמש לאיזה כיוון להתקדם על פני תצוגה של הרחוב דרך המצלמה ולא על פני מפה, כדי לעזור לו לנווט.

דוחות:

אבן קיסר  פרסמה היום דוחות חלשים והורידה את התחזיות השנתיות שלה. הכנסות החברה ברבעון הראשון היו 136 מיליון דולר, דומה לרבעון המקביל וירידה של כ-8% מהרבעון הקודם. בהשוואה לרבעון המקביל, הרווח הנקי נחתך ב-86.5% ל-1.5 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם נפל ב-73% ל-3.4 מיליון דולר. אבן קיסר מורידה את תחזית ההכנסות ל-2018 ב-3.5% ואת תחזית ה-EBITDA ב-26%. ההכנסות השנתיות יגיעו ל-590-610 מיליון דולר, לעומת 588 מיליון דולר ב-2017. ה-EBITDA השנתי יהיה 74-82 מיליון דולר, ירידה מ-100 מיליון דולר ב-2017.

הירידה בהכנסות אופקו הלת'   נבלמה ברבעון הראשון של השנה. הכנסות אופקו ברבעון הראשון של 2018 עמדו על 254 מיליון דולר, ירידה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בעלייה של כ-31% לעומת הרבעון הרביעי של 2017, שהיה חלש במיוחד עבור החברה. בשורה התחתונה, הציגה אופקו הפסד של 43 מיליון דולר, לעומת 34.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה מזומנים בהיקף של 100 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון. 

Wix  עקפה את תחזיות הרבעון והעלתה את התחזית השנתית. ברבעון הראשון Wix רשמה הכנסות של כ-138 מיליון דולר, צמיחה של 49% ביחס לרבעון המקביל ושל 16.3% ביחס לרבעון הקודם. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה צמצמה את ההפסד התפעולי ב-10% ל-18.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, וההפסד הנקי הסתכם ב-19.8 מיליון דולר, ירידה של 5.1%. Wix מצפה כעת להכנסות של 594-597 מיליון דולר, צמיחה של 40% לעומת 2017, ולגבייה של 651-657 מיליון דולר, צמיחה של כ-36%. 

סיוה  צנחה לאחר דוחות מאכזבים. ברבעון הראשון ירדו הכנסות החברה ב-17.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2017, והסתכמו ב-17.6 מיליון דולר (כשברבעון המקביל החברה יכלה להכיר בהכנסות מתמלוגים באופן מיידי, וכעת לא). בהכנסות מרישיונות לא הייתה פגיעה, והן צמחו ב-5.7% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-10.1 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים נחתכו ב-36.3% ל-7.5 מיליון דולר.