השיפור התפעולי סייע לנייר חדרה לזנק ברווח ל-23 מיליון שקל

מדובר בגידול של פי 2.3 לעומת הרבעון המקביל • בעקבות זאת החברה שבשליטת קרן פימי תחלק דיבידנד רבעון שני ברצף

ישי דוידי, על רקע מפעל נייר חדרה / צילומים: איל יצהר
ישי דוידי, על רקע מפעל נייר חדרה / צילומים: איל יצהר

נמשך השיפור בפעילותה של חברת נייר חדרה  , המייצרת מוצרי נייר וקרטון. החברה, שבשליטת קרן פימי, סיימה את הרבעון הראשון של 2018 ברווח נקי של 23 מיליון שקל - פי 2.3 מהרווח הנקי שהציגה ברבעון המקביל אשתקד. לצמיחה חדה זו תרמו עלייה של 4% בהכנסות ושיפור תפעולי שמציגה החברה בשנים האחרונות.

מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא, הסביר כי התוצאות המשופרות הן פרי של שיפור תפעולי וגידול מתמשך בביקוש בעולם למוצרי אריזה וקרטון, הבא לידי ביטוי גם בעליית מחירי המכירה. לדבריו, "נייר חדרה ממוקדת ומתבססת על שרשרת הערך של מוצרי אריזה נייר ומחזור. התחום מתאפיין לאורך השנים בביקוש גדל, בשיעור שימוש גדל של ניירות ממוחזרים, בחסמי כניסה, וכיום גם בשיעור ניצול גבוה של אמצעי ייצור. מגמות אלה צפויות להימשך על רקע הביקוש הגובר למוצרי אריזה, בין היתר, כמענה לגידול העקבי בהיקפי המסחר המקוון". 

תוצאות הרבעון של נייר חדרה
 תוצאות הרבעון של נייר חדרה

ביקוש לגלילי הנייר לקרטון

נייר חדרה עברה שינוי ארגוני רחב-היקף מאז רכשה קרן פימי את מניות השליטה בה באוגוסט 2015. כיום פועלת החברה באמצעות שלושה מגזרים עיקריים, שמהווים את ליבת פעילותה: איסוף ומחזור של פסולת קרטון ונייר, ייצור גלילי נייר ממוחזרים לקרטון (נייר חום), וכן ייצור אריזות קרטון ואריזות למוצרי צריכה. בנוסף, עוסקת החברה בייצור ניירות כתיבה והדפסה (נייר לבן), וכן בשיווק צורכי משרד לעסקים.

את הרבעון הראשון של 2018 סיכמה נייר חדרה עם הכנסות של 454 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 436 מיליון שקל שהציגה ברבעון המקביל. העלייה בהכנסות הושפעה מצמיחה של 21% במכירות גלילי הנייר לקרטון ושל 6% במכירות מוצרי האריזה והקרטון. לדברי החברה, מתחילת 2017 ניכרת מגמת עלייה במחירי המכירה בשוק גלילי הנייר לקרטון בעולם, שמונעת מגידול עקבי בביקושים ושנמשכה גם ברבעון הראשון של 2018.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון גדל ב-18% ל-85 מיליון שקל (19% מההכנסות), ואילו הרווח התפעולי עלה ב-61% ל-39 מיליון שקל. עיקר השיפור נרשם במגזר גלילי הנייר לקרטון, שהציג רווח תפעולי של 21 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 6 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל.

השיפור במגזר גלילי הקרטון נבע, הן מהעלייה בהיקף המכירות של גלילי הנייר לקרטון והן מגידול במכירות לשוק המקומי על חשבון כמות הסחורה המיוצאת לחו"ל (עלות המכירה לחו"ל גבוהה יותר ולכן רווחית פחות).

בעקבות התוצאות הטובות החליט דירקטוריון נייר חדרה בראשות היו"ר ישי דוידי על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל. מדובר ברבעון השני ברציפות שהחברה מחלקת דיבידנד, לאחר שבחודש מארס השנה היא חילקה לראשונה מזה שנים ארוכות, דיבידנד של 30 מיליון שקל. את מרבית הסכום תקבל קרן פימי בניהולו של דוידי, שמחזיקה בכ-60% מנייר חדרה.

מניית נייר חדרה הגיבה היום (ד') לתוצאות בעלייה של כ-6% למחיר המשקף לחברה שווי של 1.6 מיליארד שקל. בשלוש השנים האחרונות הציגה המניה עלייה של 270% והיא רחוקה כ-20% בלבד ממחיר השיא של סוף 2010.