408 אלף תיירים נכנסו ארצה באפריל 2018 - עלייה של 17%

במשרד התיירות מעריכים כי ההכנסות מתיירי חודש אפריל האחרון הסתכמו ביותר מ-2.1 מיליארד שקל • השר יריב לוין: "אנו מעריכים כי עד כה נחשפו לקמפיין משרד התיירות, במסגרת אירועי הג'ירו ד'איטליה, מעל לחצי מיליארד אנשים ברחבי העולם"

שר התיירות יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי
שר התיירות יריב לוין / צילום: גיא יחיאלי

408 אלף תיירים נכנסו ארצה בחודש אפריל 2018 - עלייה של 17% לעומת חודש אפריל בשנה שעברה, במהלכו ביקרו בישראל כ-350 אלף תיירים. במשרד התיירות מעריכים כי ההכנסות מתיירי חודש אפריל האחרון הסתכמו ביותר מ-2.1 מיליארד שקל.

במשרד מגלים אופטימיות רבה לניצול המומנטום של חשיפת המדינה במסגרת אירועי הג'ירו ד'איטליה. לדברי שר התיירות יריב לוין, "אנו מעריכים כי עד כה נחשפו לקמפיין משרד התיירות, במסגרת אירועי הג'ירו, מעל לחצי מיליארד אנשים ברחבי העולם במדיות השונות". 

מתחילת השנה ועד לסוף אפריל נכנסו לישראל כ-1.36 מיליון תיירים - עלייה של כ-25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במשרד התיירות מכוונים להגדיל גם השנה את מספר התיירים דרך מאמצים שיווקיים אדירים, אלא שעננת האיום הביטחוני הנוכחי מעיבה כעת על האופטימיות הזו, משום שענף התיירות יהיה הראשון שיגיב באמצעות בריחת תיירים לישראל.

מנין הגיעו התיירים שבאו לישראל? יותר ממחציתם הגיעו ממדינות אירופה (238 אלף) - בעיקר מצרפת, מגרמניה ומבריטניה. במסגרת ההיערכות למירוץ האופניים הג'ריו ד'איטליה חל גידול במספר המבקרים מאיטליה בחודש אפריל: מספר התיירים שהגיעו מארץ המגף עמד על 15 אלף - גידול של 48% לעומת אפריל שעבר. מספר התיירים שהגיעו מבריטניה, 19.3 אלף, שיקף ירידה של 13%.

105 אלף תיירים הגיעו לישראל מאמריקה, מרביתם מארה"ב - יותר מ-80 אלף תיירים שהיוו גידול של 16% לעומת אשתקד. 14 אלף תיירים הגיעו ממרכז ודרום אמריקה - גידול של 41% ביחס לאפריל שעבר.

כמעט 18 אלף תיירים הגיעו מפולין - אחת המדינות שסומנה כיעד מבחינת משרד התיירות, מספר המשקף גידול של 146%.

מספר המבקרים שהגיעו ממדינות אסיה עמד על 35.7 אלף - עדיין מספר נמוך למדי אולם המשקף גידול של 32% לעומת שנה קודמת. מסין הגיעו פחות מ-10,000 תיירים (גידול של 24% שמגיע אחרי ירידה בחודש שעבר). גם נוכחותה של אייר אינדיה מורגשת - בחודש אפריל הגיעו לארץ 9.4 אלף תיירים הודים - גידול של 45%. 

לוין: גם אם יהיה אירוע ביטחוני, נוכל להתאושש מהר

בכנס התאחדות המלונות שנערך השבוע התייחס שר התיירות לוין למענקים שנותן המשרד לחברות תעופה זרות הפותחות קווים לישראל. "עשינו השקעה של כ-100 מיליון שקל במענקים לחברות תעופה - זו השקעה שהוכיחה את עצמה בצורה יוצאת מן הכלל", אמר.

עוד התייחס לוין לקמפיין החורף, במסגרתו הגיע מספר הטיסות לאילת ל-47 בממוצע בשבוע, לעומת 4 טיסות בלבד לפני 4 שנים. לדבריו, "זה מתפשט למערב אירופה, ובשנה הבאה נראה טיסות ממדריד ומציריך".

לוין ציין כי התאחדות המלונות באילת החליטה להפסיק להשתתף בקמפיין בהיקף של 3 מיליון שקל בשנה. "זו שגיאה גדולה", אמר, "אבל אנחנו נשלים את זה. זו הייתה שותפות חשובה במהות שלה, ולצערי היא תיפסק. למרות זאת, המחויבות של המשרד היא להמשיך".

התקציב של משרד התיירות כיום עומד על 1.2 מיליארד דולר. "גם אם יהיה אירוע ביטחוני כזה או אחר, נוכל להתאושש מהר ולחזור לרמות הגבוהות של התיירות. קל יותר להחזיר את מה שיש מאשר לייצר משהו שלא היה", אמר לוין.