פוטין מזהיר מ"עולם שברירי" לאחר יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין

נשיא רוסיה הזהיר מהסכנות מ"לאמנות אגרסיבית" • נתניהו, שנכח במצעד יום הניצחון במוסקבה, ייפגש עם פוטין בקרמלין היום

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מזהיר מהסכנות מ"לאמנות אגרסיבית" ו"טוען לאקספציונליזם" יום לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי ארה"ב נסוגה מהסכם הגרעין עם איראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתמך בביטול ההסכם, צפוי להיפגש עם פוטין בקרמלין ב-15:30 היום, לאחר שהשתתף במצעד יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה. 

"אנחנו זוכרים את הטרגדיה של שתי מלחמות העולם, הלקח מההיסטרויה", אמר פוטין היום (ד') במצעד הצבאי בכיכר האדומה במוסקבה, שמציין את יום הניצחון. "אנחנו מבינים שהאיומים רציניים מאוד. כל האנושות וכל המדינות צריכות להכיר בכך שהעולם הוא מאוד שברירי".  

החלטתו של טראמפ, שתשיב את הסנקציות הכלכליות על איראן, נתקלה בבהלה מצד בנות הברית שלו באירופה, שניסו להציל את ההסכם. המתנגדים של טראמפ טוענים שהוא מסתכן בגרירת ארה"ב למלחמה במזרח התיכון.

ברוסיה, שהשתתפה במו"מ על הסכם הגרעין ביחד צרפת, גרמניה, בריטניה, ארה"ב וסין, אמרו אתמול שהם מוכנים לשקול את ההצעה הצרפתית לקיום דיון נוסף כדי להתמודד עם החששות של טראמפ לגבי ההסכם הקיים. עם זאת, איראן דחתה את הרעיון. היום, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שרוסיה נשארת מחויבת להסכם הגרעין עם איראן.